Penawar penyakti lelah dan semput


Assalamualaikum. Petua hari ini penawar penyakit lelah dan semput. Kelmarin aku kongsikan petua untuk penawar penyakit sesak nafas. Agak keliru sedikit dengan nama penyakit2 ini. Sesak nafas + semput + lelah. Ada sedikit perbezaan sebutan namun penyakitnya lebih kurang sama. Tetapi semput + lelah dikatakan lebih bahaya dari sesak nafas.

Tanda2 diserang penyakit lelah dan semput

  • Gangguan pada saluran pernafasan yang amat ketara
  • Pernafasan mejadi sesak berulang kali
  • Diikuti pula oleh batuk dan bernafas termengah2
  • Dada pesakit akan merasa sebak atau sempit
  • Serangan yang lebih teruk membuatkan pesakit batuk2 hingga membawa kepada muntah2

Tanda2 awal penyakit lelah dan semput

  • Selepas beberapa hari ditimpa penyakit ini, pesakit mula mengalami sesak nafas yang berulang2
  • Pernafasan mengeluarkan suara bunyi yang halus 
  • Keadaan sedemikian boleh berlaku selama beberapa hari dan mungkin berbulan2
  • Kemungkinan mendapat penyakit ini tidak dapat dielakkan

Sebab2 utama penyakit lelah + semput

  • Alergi seperti keadaan seseorang itu yang sensitif kepada sesuatu bahan tertentu seperti habuk + bahan2 pencemaran didalam udara yang disedutkan. Sensitif kepada kekabu + bulu ayam + habuk + bulu kucing + air batu + udara sejuk dan lain2. Ada yang sensitif atau alah kepada ais krim + beberapa jenis ikan + udang dan ubat.
  • Ubat2 seperti Aspirin boleh menyebabkan penyakit ini
  • Senaman yang berat boleh memburukkan keadaan penyakit

Penawar untuk penyakit ini

  • Petua pertama - Perah susu kambing asli atau dalam botol juga pun boleh dan minumlah secara mentah2 setiap pagi selepas makan atau belum pun boleh. InsyaAllah.. penyakit lelah akan beransur hilang
  • Petua kedua - Ambil beberapa helai daun atau tangkai bunga kecubung dan lembutkan dengan menggosok2 daun dengan tapak tangan dengan perlahan hingga betul2 lembut. Jemur daun tersebut hingga kering dan dibuat sebagai rokok. Amalkan 2 kali seminggu dengan perlahan2. InsyaAllah.. khasiat bunga kecubung dapat memulihkan penyakit ini
  • Petua ketiga - Ambil daun pokok ekor kucing + sedikit kapur sirih = digumpal atau di gosok2 hingga keluar buih. Ambil buihnya dan dilumurkan atau ditampal di bahagian bawah tekak (dekat halkum). Biarkan kering untuk beberapa jam. Amalkan 3 kali seminggu atau ikut kesenangan diri. 

Sat lagi penawar terbaik lelah semput atau asma dengan minum TEH RERAMA. <<< Baca selanjutnya untuk info kebaikan dan kehebatan Teh Rerama.

Nota
Sebenarnya ada banyak petua yang boleh memulihkan penyakit lelah + semput namun petua ini sahaja yang benar2 sesuai digunakan dalam Islam. Mudah2an dengan cara ini dapat membantu. Setiap amalan dan perbuatan haruslah dimulakan dengan Bismillah + selawat shifa + Surah Al Fatihah. Niatkan dan yakin agar herba2 ini dapat memulihkan penyakit dgn izin-Nya... 

P.S. Tidak sangkakan daun ekor kucing yang selalu aku buat main masak2 dulu (bunganya) boleh mengubati penyakit LELAH + SEMPUT. SubhanAllah...

{ 14 comments.. read them below or add one }

Tanpa NamaTanpa Nama Isnin, Mac 11, 2013
Salam..Susu kambing nak minum banyak mana?
Tanpa NamaTanpa Nama Selasa, Mei 21, 2013
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Unknown Unknown Sabtu, Jun 28, 2014
Masa anak saya mula kena semput, ingatkan batuk dan demam biasa saja...lama juga untuk tahu dia kena semput sebab keluarga kami tiada sejarah kena semput..

Sekarang saya berikan dia Minyak Ikan...baru-baru ni di hampir kena lagi..sampai demam.almaklumlah bila dah ok,lama tak bagi.

Nasib baik tak perlu kena neb...sekarang dah seminggu, tak perlu kami bawa dia ke klinik..

jemput singgah blog saya ya..

www.cintahatisihat.blogspot.com
Dr Muhammad Akbar bin Abdullah Dr Muhammad Akbar bin Abdullah Sabtu, Ogos 22, 2015
Petua yang menarik untuk merawat penyakit lelah dengan menggunakan susu kambing asli. Sekadar nak berkongsi, kopi juga didapati dapat melegakan sesak nafas lelah kerana kandungan kafein di dalam kopi mempunyai fungsi yang sama dengan ubat lelah yang bernama theophylline. Ini telah disahkan oleh satu kajian terperinci yang dilakukan di University of Manitoba di Winnipeg. Mungkin susu kambing asli ini boleh dicampurkan dengan kopi untuk mendapat kesan yang lebih baik.
lelaki sholeh lelaki sholeh Jumaat, Oktober 28, 2016
makasih bunda sudah berbagi ilmunyaa, bermanfaat bngt
nurmisnan nurmisnan Ahad, Oktober 30, 2016
no mention. moga bermanfaat
nurmisnan nurmisnan Ahad, Oktober 30, 2016
terima kasih atas pandangan dan perkongsian dr.
nurmisnan nurmisnan Ahad, Oktober 30, 2016
alhamdulillah. kita usaha mana yg mampu mengubat dan merawat..
nurmisnan nurmisnan Ahad, Oktober 30, 2016
boleh diambil dua gelas sehwri pun tak pe
intanfarhana intanfarhana Sabtu, April 08, 2017
Thanks for sharing..info yang menarik!
Unknown Unknown Jumaat, Jun 25, 2021
Assalamualaikum salam sejahtera warga group📢
💐 Sy nk mintak tolong viralkan berita baik ni ye📢😉

1) Ni berkenaan kisah hidup pesakit lutut kronik dan masalah saraf sendi2 dan juga kisah hidup pesakit kanser stage 1 sampai stage 4, pesakit asma kronik dan juga pesakit gastrik kronik (gerd)yang pulih dengan hanya produk yg berpatutan harga nya tapi kesannya setanding ubat harga mahal ribuan ringgit.

2)Dah ramai yg sembuh dengan penawar herba beliau. Kanser yg sudah merebak ke organ-organ lain pun boleh diubati insya Allah.☺👍🏻

3)Pengamal perubatan herba ni dah banyak pengalaman berdepan dengan pesakit2 kanser,sakit saraf,sakit lutut dan asma. Ramai yg dh pulih.

5)Mcm2 kanser blh rawat termasuk leukimia,paru2,limfoma dll.


6) Puan Rasmani Binti Md Noh psakit lutut kronik yg terpaksa jalan mengesot esot atas lantai dan klau cuba berjalan secara berdiri boleh dengar lutut berbunyi bunyi tulang yg sangat sakit. Hendak masak terpaksa gunakan kerusi sebab xmampu berdiri lama2 dan lepas 6 hari minum dah mampu berjalan lancar dan saraf kaki dah tak tegang dah. Mampu masak berdiri semula. Kesan sangat cepat baru 6 hari minum.

Sy share melalui pengalaman sy sendiri yg mengikuti perkembangan pejuang2 kanser ni....sy sendiri pun guna produk die (jus herba) dah 5tahun setia walaupun sembuh terus juga minum sebagai supplement.

Jadi skg ni sy rsa perlu share berita ni buat semua supaya masih ade harapan bg mereka yg tercari2 penawar kanser yg tepat .💪🏼

▪Adik Luqman -kanser GIST-Anoerectal Tumor
Skg sudah sembuh dari kanser.
..........................................................................
▪️Pn. Hayati Abd Hamid- Pensyarah Kanan UITM, kanser payudara stage 4.
Skg dh sembuh dn shat walau pon pernah diberitahu oleh doktor yang beliau hanya mampu bertahan 1 tahun saja untuk hidup. Beliau setia dengan jus herba ini selama lebih 6tahun.
Beliau mengarang sebuah naskah/buku yg mengisahkn pengalaman beliau sepanjang perjuangannya melawan kanser dengan mengambil jus herba ini sebagai salah satu rawatan alternatif (nk buku nti blh order)
Terkini (2020): Beliau pernah ditemuramah dlm rancangan Selamat Pagi Malaysia di Tv1 menceritakan tentang perjuangan beliau menempuh kanser dari tahap 4 hinggalah sembuh.
………………………………………………………………………....
▪Adik Izzat b.muhd Ariffin ,kanser Burkit Lymphoma stage 4 sekarang dh sembuh
Guru nya memberitahu beliau x pernah nampak seperti pengidap kanser tahap 4, kerana sentiasa nampak cergas dengan pengambilan jus yang memberi tenaga dan merawat.Beliau mengambil jus herba ini dr kanser tahap 4 sehingga sembuh.
..........................................................................
▪️ Puan Musriharni pesakit asma kronik sejak kecil yang terpaksa gunakan healer setiap hari dan juga pesakit gastrik kronik(GERD). Sekarang kesihatan Alhamdulilah semakin baik, gastrik dah takde dan asma pun tak perlu guna healer lagi. Paru2 dah elok semula.
..........................................................................
▪Puan Rohana Binti Ismail seorang yang cergas dan aktif dalam mendaki gunung termasuk gunung Kinabalu dan lain2 gunung di Malaysia tapi sejak sakit bengkak lutut, segala aktiviti lasak terpaksa dilupakan sehingga nk turun tangga di ofis pun terpaksa turun bagaikan ketam turun tangga sebab lutut bengkak. Setelah minum jus ini, dalam masa 1 minggu saja kaki beliau dah sembuh semula. Bengkak dah surut dan dlm msa 2 mingu saja mampu berjoging kembali, naik bukit dlm 8km jauh nya dah tak sakit2 dah lutut.
..........................................................................
Call order wasap@call- En mohd zuhairi- 0174687570

Unknown Unknown Jumaat, Jun 25, 2021
Muhammad Iman Nashriq, berumur 2tahun mengidap penyakit lelah atau asma sejak berumur 5bulan. Adik ni berulang alik ke hospital sejak umur 5bulan sebanyak 3minggu sekali untuk buat rawatan sehinggalah dia berumur 2tahun. Tapi tetap tak nampak apa2 perubahan makin sembuh ke atau makin baik,tetap sama saja. Ibu cuba memberi rawatan tradisional lain tapi tak ada juga perubahan, keadaan anaknya masih sama. Beliau bersyukur sangat apabila bertemu jus ni daripada seorang kawan, Iman tak perlu lagi dah pergi hospital buat rawatan. Batuk2 biasa ada tapi yang ketaranya Iman dah tak ada semput-semput dan sesak nafas macam dulu lagi. Kalau dulu 3kali sebulan kena pergi sedut gas, sekarang tak perlu lagi. Alhamdulillah.
..........................................................................
Dan ramai lg psakit2 yg gunakan produk ni sembuh dari masalah lutut kronik,kanser dan lain2 yg guna produk jutawan herbs ni. Ini kenyataan bkn rekaan untuk melariskan produk semata2. Benda elok harus dikongsi agar sama2 dapat manfaat,okay.

Nanti boleh hubungi En. Mohd Zuhairi dn pm sendiri testimoni2 td tu yer..😉

9)Jadi saya mintak pd sape2 yg ada sakit kanser x kisah lah kanser apa pon...Call atau terus wasap Pengasasnya sendiri okay👇🏻
En. Mohd Zuhairi - 017468 7570


💐Yg penting ubat nya MAMPU DIBELI dan mujarab..mudah mudahan aaminn..🤲🏼


Call order wasap@call- En mohd zuhairi- 0174687570

😁kalau wasap lambat balas(biasa nya sebab ramai yg wasap dia.)
Tp nanti dia akn blas jugak yer..
#sharepadayangmemerlukan
#sharing is caring