Kulit lebih glowing sihat cerah bersih dan selamat dengan Meeracle

meeracle kongsibersamanora
Assalamualaikum. Nak dapatkan kulit bersih segar pinkish dan sihat bukan perkara mudah. Jika silap penggunaan produk mampu merosakkan lagi kulit wajah terutama pada kulit yang sangat sensitif. Kulit akan menjadi lebih rosak dan meninggalkan parut yang mendalam.

MEERACLE

Meeracle salah satu produk sedang meningkat naik yang diperkenalkan kepada pecinta penjagaan kulit wajah yang sempurna. Bila pertama kali menggunakan produk ini memang sangat suka dengan bauannya. Seperti bau ros yang sedang mekar. Saya mengambil masa selama 2 minggu lebih untuk melihat perubahan kulit wajah anak perempuan yang penuh dengan jerawat. Biasalah anak perempuan sedang meningkat remaja. Hormon pun sedang bertukar. Jerawat bertepek tumbuh kiri kanan. Sampai nak ke kelas dia jadi segan. Hehehe..

Tapi alhamdulillah setelah member perkenalkan produk Meeracle ni saya cuba juga untuk anak dara saya dan serasi dengan kulitnya. Kalau tidak dah macam2 produk juga dicuba namun masih tak mampu nak hapuskan jerawat. Muka mak dia dulu pun jerawat mcm ni juga sebab hormon sedang bertukar. Biasalah. Cuma pemakaian kena jaga kebersihan wajah agar kulit senantiasa sihat bersih dari segala kekotoran.

meeracle kongsibersamanora
Meeracle Facial Serum + Meeracle Facial Cleanser

Baik.. mari kita kenal2 mesra alam bersama produk Meeracle ni. namapun Meeracle. Macam seakan2 bunyi keajaiaban plak. Produk Meeracle ni hanya ada dua saja. Cleanser dan serum. Simple produk penjagaan yang anda perlu tahu dan cuba.



MEERACLE FACIAL CLEANSER


Meeracle Gemstone Cleanser adalah produk pertama di Asia yang menggunakan ekstrak gemstone seperti batu malachite sebagai bahan utama bersama dengan teh hijau, lidah buaya, sel stem epal dan ekstrak alpukat.

Pic fm google

Batu Malachite adalah bahan utama dalam pembuatan Meeracle Germstone Cleanser.  Batu Malatchite mampu membantu mengeluarkan minyak berlebihan + kulit muka bersih + berseri + anti radang + anti penuaan dan membuatkan wajah kelihatan bercahaya.

Lidah buaya suai digunakan sebagai pelembap kulit + berkesan merawat masalah jerawat + membantu menghadapi masalah penuaan kulit + mengurangkan tanda regangan + melindungi kulit dari panahan cahaya matahari.

Teh Hijau mampu menyegarkan kulit muka + mengelakkan proses penuaan 

Avocado pula mampu memberi kelembapan kulit + meremajakan kulit + melicinkan dan mencerahkan kulit + mengatasi masalah kulit berminyak dan berkedut + membersihkan kulit dari bahagian dalam liang + mampu atasi bintik hitam dan parut jerawat

❤ Apple Stem Cell menghidupkan kulit dan meringankan kulit + bertindak sebagai anti penuaan + menghalang melanin dalam kulit + mempercepat pengeluaran sel dan meningkatkan jangka hayat + melicinkan dan melembapkan kulit + membantu pertumbuhan sel dan meningkatkan kesihatan kulit wajah, 

Kebiasaan bahan seperti Apple Stem Cell ada pada setiap minuman collagen. Tapi kali ini Meeracle produk menghasilkan pada pembersihan kulit wajah dan merawat dari luaran.

MEERACLE FACIAL SERUM

Meeracle Facial Serum adalah serum pertama di Asia yang menggunakan ekstrak batu permata atau "formula batu permata" sebagai ramuan utama. Selain ekstrak batu permata, Meeracle Gemstone Serum mengandungi 23 bahan organik seperti Alpha Arbutin, Verbascum Thapsus Flower, dan Pichia Ferment Lysate Filtrate.

❤ Bahan2 yang ada pada Serum
  • Ekstrak Berlian
  • Ektrak Ruby
  • Ektrak Mutiara
  • Ekstrak Alpha Arbutin
  • Bunga Verbascum Thapsus
  • Pichia Fermen Lysate Filtrate

Ektrak Berlian mampu membersihkan dan memutihkan kulit muka + mengurangkan jerawat dan mengecilkan liang + mengurangkan noda dan bintik hitam dan gelap muka + mengatasi masalah kulit dan pigmentasi yang membosankan + menghilangkan sel2 kulit mati dan merangsang pertumbuhan sel-sel kulit baru + membaiki kesan jerawat dan cacar + melambatkan proses penuaan dan membuat muka kelihatan muda + Ejen pelembab untuk kulit + mengurangkan whiteheads dan markah strecth + terapi batu permata + memberi kesan penyejukan pada kulit

Ektrak Ruby merawat jangkitan kulit + meningkatkan peredaran darah + menyediakan kesan merah jambu segera pada kulit muka selepas permohonan + memperbaharui kulit + membantu melembutkan dan melancarkan kulit

Ektrak Pichia Ferment Lysate Filtrate menyediakan kulit dengan nutrien vitamin dan asid amino + meningkatkan keanjalan kulit + merangsang sintesis gentian kolagen

❤KESAN SELPAS PENGGUNAAN MEERACLE FACIAL SERUM

• Mencerahkan dan memutihkan kulit muka dengan tergesa-gesa
• Menghidupkan nada kulit
• Menjadikan kulit berasa lebih lembut dan lembut
• Menanggalkan masalah pigmentasi
• Menanggalkan masalah jerawat
• Muka V-bentuk
• Menghalang pembentukan jerawat baru dan melemahkan jerawat yang sedia ada
• Meminimumkan kehadiran liang-liang
• Membuat muka lembap dan bebas minyak
• Membuat muka bersinar dan sempurna
• Menangguhkan proses penuaan dan mencipta wajah muda
• Kelewatan proses penuaan
• Meningkatkan parut jerawat dan cacar
• Memberi kilauan, walaupun nada dan cahaya
• Mengekalkan hidrat kulit
• Kulit yang sihat dan sempurna
• Melindungi kulit daripada sinaran UV berbahaya


Wokay guys.. anda dah baca setiap inci bahan2 yang terkandung dengan kebaikannya. Semua bahan2 tersebut semulajadi dan tiada terkandung bahan2 kimia merbahaya. Kulit saya dan anak juga sensitif jika ada terkandung bahan2 kimia merbahaya sepertu agen pemutih yang hebat diperkatakan bahaya pada kulit wajah. Jadi setelah membuat testimoni pada wajah anak dara saya alhamdulillah ada nampak perubahan ketara selepas dua minggu lebih penggunaan produk Meeracle. Jom tengok gambar testimoni dibawah ini.


Hari pertama hingga ketiga penggunaan memang sama teruk jerawat pada kulit wajah Syarah. Dia memang tak nak teruskan sebab dan giveup tak mahu cuba dah produk2 cleanser ni. Guna tea tree oil pun sama juga. Makan ubat jerawat klinik adalah nampak kurang tapi kemudian naik balik.


Selepas 2 minggu penggunaan produk Meeracle secara konsisten, alhamdulillah nampak perubahan walaupun tidak bersih sepenuhnya. Pemakanan pun saya kawal juga buat masa ni. Makanan berminyak dikurangkan. Kacang2 pun memang dia tak makan. Apa kacanglah sekali pun. Pelik anak saya ni. Benda sedap tak nak makan. hehehehe... tak kisahlah janji kulit wajah dia tak seteruk sebelum ni. Kesian juga kalau nak ke Kolej jerawat banyak. Segan malu dia pada kawan2. 

Dia selalu cemburu dengan kulit wajah Ummi dia. Selalu cakap Ummi kulit bersih takde jerawat. Jadi apa yang saya pakai dia nak pakai. Saya selalu terangkan kalau boleh masa rawatan jerawat muka jangan guna foundation dulu. Biar dah bersih wajah baru pakai. Memang tak ler dia cakap sebab nak ke Kolej segan tak pakai foundation sebab kulit dia tak cantik macam Ummi. Aduhaiii anak.. hehehe..


Ummi memang takde masalah jerawat serious macam Syarah tapi Ummi alergy pada air kotor atau air berklorin. Tengok jerlah ni. Balik Malaysia habis kulit kering sebab air dan keadaan persekitaran udara yang kering. Itu kelemahan kulit saya. Tengok jerlah gambar atas ni. Teruk juga nak baiki sebab pelembap yang biasa saya guna boleh hilangkan kerosakan kulit tu tapi esok naik balik. Tapi bila guna Meeracle Facial Serum dengan Meeracle Facial Cleanser yang bau ros tuh, alhamdulillah kulit nampak segar dan lembap. Makin glowing kalau digunakan waktu nak tidur. Esok pagi bangun nampak segar jer muka.


Yang bestnya produk Meeracle Facial Serum ni boleh anda campurkan dengan foundation untuk nampak lebih berseri glowing selepas pemakaian. Tak caya tengok saja testimoni yang saya buat pada lengan. Maaf gambar sedikit nampak tidak sekata sebab cahaya lampu. Tapi jujurnya memang awesome selepas disapukan pada wajah. Kulit rasa lebih lembap bercahaya kerana ada kandungan Meeracle Serum dan nampak lebih yakin bila anda bersedia keluar berjumpa dengan teman2 atau ke tempat kerja anda. Bila jalan tu tak ler segan2 rasa muka bercapukkan. Yakin jer.

💓Gambar 1 - Meeracle Facial Serum + foundation kegemaran anda. Tapi sebelum tu pakai dulu serum pada wajah. Kemudian baru satukan sekali lagi Serum + foundation.
💓Gambar 2 - Ratakan kedua2 bahan tersebut
💓Gambar 3 - Ratakan pada wajah menggunakan span + Berus alas bedak. Saya dep dep saja
💓Gambar 4 - Kulit nampak lebih glowingkan. Lagi kalau kena pada cahaya lampu. Berseri2 you


Gambar terbaru beberapa hari lepas. Saya suka makeup paling simple. Alas bedak + Meeracle Facial Serum + gincu dan eye brow. Itu saja. Ohh ya sedikit blusher di pipi. Wajiblah kan tapi saya jenis makeup tak ambil masa sampai berejam. 15 minit dah siap. Yang lambatnya sebab nak sapu rata betul2 Serum dan foundation agar tidak comot. Yang lain2 tu kejap jer. Pastu sarung tudung bawal. Siap.. Simple tak makeup saya? Siapa dikalangan pembaca saya GEMAR makeup simple. Takdernya nak bershadow, eye liner bagai.. Angkat kaki tinggi2...😆😆

Oklah semua. Dah panjang lebar cerita bab produk Meeracle ni. Anda kena cuba dulu baru tau hebatnya produk ini. Saya tak kata iyanya sangat bagus dan tak kata tidak bagus. Tapi selepas beberapa minggu penggunaan produk Meeracle ni, memang nampak perubahan dan sangat membantu masalah kulit wajah anak. Jadi saya nak kekalkan juga penggunaan produk Meeracle ini padanya. Mudah2an takde lagi masalah jerawat dimuka.

Kalau nak cuba sendiri boleh terus hubungi nombor yang saya berikan dibawah. InsyaAllah Ustazah Marina akan cuba membantu masalah anda. Kulit wajah Ustazah pun cantik you. Bersih jer. Ok guys.. selamat mencuba.


💓MEERACLE💓
HUBUNGI USTAZAH MARINA +601 97540656



{ 29 comments.. read them below or add one }

Syiera Firdaus Syiera Firdaus Ahad, Julai 22, 2018
Wah menarik! Syira penah dengar produk Meeracle ni. Memang banyak review diorang terbaik. Produk pun selamat.
Hanny Abdullh Hanny Abdullh Ahad, Julai 22, 2018
Aeysha kulit muka dia pun kemain jerawat tumbuh..mcm2 dh produk pakai tp cam tu gak. Boleh lah nti cuba ptoduk ni..lg best kalau umi nora bagi free utk percubaan..hehehe
Mek Onie Mek Onie Isnin, Julai 23, 2018
kita jeles tengok kulit muka kak! cantik macam anakk dara gitu, pandai akak jaga...produk meeracle ni pun makin femes dah loni kan
JMR JMR Isnin, Julai 23, 2018
kena dengan sensitiviti kulit, memang berkesan la kan produk mcm ni..jai kena teruskan selamanya hehe
cindyrina cindyrina Isnin, Julai 23, 2018
Tak pernah dengar pasal Brand ni. First time kot. Love your review. This produck nampak promising. Boleh la try nanti.
Aliza Sara Aliza Sara Isnin, Julai 23, 2018
batu melachite nmpk menarik dan unik. Ni first time dengar brand ni. tk tau la nk cuba ke tk sbb baru sngt dalam market, tpi review awak buat saya rasa tergoda :D
ai ai Rabu, Julai 25, 2018
Losyen meeracle tu sama ke dengan brand ni?
nurmisnan nurmisnan Rabu, Julai 25, 2018
produk memang selamat sbb tiada kandungan bahan2 kimia
dan serbuk ektrak berlian pearl ruby tu lagi best
buat kulit lebih shantikkk..hehehhe kena cuba tau syiera
nurmisnan nurmisnan Rabu, Julai 25, 2018
biasalah budak2 baru nak up
tukar hormon.. jerawat memang
mudah naik.
nurmisnan nurmisnan Rabu, Julai 25, 2018
Thank you dear. Kulit kak nora ni sensitif sgt
kalau x jaga. Tkdelah muda gitu.. kedut juga ada..
Lagi kalau guna air terlebih klorin.. habis
kering rosak.. mlm tertdo x bersihkan lg lah.
nurmisnan nurmisnan Rabu, Julai 25, 2018
Kulit bermasalah sensitif atau apa jua boleh guna
janji jgn dicampur dgn produk lain..
nurmisnan nurmisnan Rabu, Julai 25, 2018
Baru juga produk ni dilancarkan on April rasanya
Tapi si far good produk to try dear..
Ohhh,,, thank you. Hope u liked to try..
nurmisnan nurmisnan Rabu, Julai 25, 2018
Not bad at all.. tanpa kandungan bahan kimia terlarang
mampu merawat kulit bermasalah sensitif atau normal..
yg normal mcm u lg lah makin gorgeous kan dear.. thank you
nurmisnan nurmisnan Rabu, Julai 25, 2018
Ohhh tak perasan ada losyen meeracle.
yg saya tau Meeracle ada Serum Cleanser dan Lips matte..
sitirohaida sitirohaida Selasa, Julai 31, 2018
tak pernah dengar pasal meeracle ni,bila tengok kesan lepas guna meeracle ni,rasa macam nak cuba jugak.Nak kulit bebas dari jerawat dan berminyak..mana tau sesuai kan
Rodiah Amir Rodiah Amir Selasa, Julai 31, 2018
Guna dua produk sahaja dah dapat result yang memuaskan hati best la. Memang impian perempuan pon nak dapat kulit pinkish-pinkish ni. serum boleh pakai sekali dengan foundation pon bagus sebab sekali jalan je. terus cantik
JMR JMR Selasa, Julai 31, 2018
ala dah la entri ni..
kena dengan sensitiviti kulit, memang berkesan la kan produk mcm ni..jai kena teruskan selamanya hehe
Khairul Zamri Khairul Zamri Selasa, Julai 31, 2018
Bagus juga Meeracle ini, menyerikan lagi kecantikan diri. Nak beli satu untuk wife nanti, insyaAllah.
Fadzi Razak Fadzi Razak Selasa, Julai 31, 2018
Saya pernah dengar brand meeracle ni. One of malaysian brand yang founder dia betul betul buat research untuk keluarkan produk ni.
Zharif Azis Zharif Azis Rabu, Ogos 01, 2018
Nampak menarik dan berkesan. Banyak kebaikan guna meeracle nie. Nanti nk tgok review dri org lain jugak lah baru decide utk beli. Sbb first time dgr nma brand nie
Kak Su @Kak Su Kak Su @Kak Su Rabu, Ogos 01, 2018
Best produk ni ya, nengok muka Nora aja dah tau dah. Teruja akak nak mencoba nya nih. Thanks for sharing sis

8 Cara Buat Duit Dengan YouTube
Rawlins GLAM Rawlins GLAM Rabu, Ogos 01, 2018
Wah. Ramuan batu permata tu. Memang eksklusif ye. Dan Rawlins suka sebab dia banyak guna produk yang memang banyak khasiat pada kesihatan dan kecantikan seperti apple stem, lidah buaya dan teh hijau.
Wawa Ashihara Wawa Ashihara Rabu, Ogos 01, 2018
Ramai yg kata produk meeracle ni bagus.. Dan lg bagus sbb founder dia buat research dgn terperinci.. Biar mahal skit aslkan muka tak rosak kan... Rasa nak cuba pula produk ni..
Emily Emily Khamis, Ogos 02, 2018
Love to see how effective Meeracle is. First time hear of this brand and I am impressed already. Not only teenagers suffer from pimples. Even me adult also facing the same issues! Want to try lah!
Mawardi yunus Mawardi yunus Jumaat, Ogos 03, 2018
Nampaknya brand ni tengah hangat ni.ramai jgk kawan2 guna. Cantik kak nowa
Mek Onie Mek Onie Jumaat, Ogos 03, 2018
Honestly la, sebagai pencinta skincare..onie paling suka part serum tu. Meeracle ni makin lama makin femes dan ingredients dia pun wowwww sangat, batu permata haaaaa... Tak rugi pakai serum sebenarnya kan.
aizamia3 aizamia3 Rabu, Ogos 15, 2018
Tak pernah cuba lagi produk ni.
Nanti kalau tiba2 terjatuh hati, akan ku mesej no. kat atas tu.. ;)
Unknown Unknown Rabu, Oktober 17, 2018
Mmg sesuai dear! Jom try & jadikan kulit wajah dear gebu. WhatsApp skrg 0197540656
Murni Alysa Murni Alysa Selasa, November 13, 2018
produk ni dah pemes lani..terimgin nak cuba nanti