Penawar Sesak Nafas

Assalamualaikum guys. Hari ini aku nak kongsikan petua penawar sesak nafas kepada korang. Akhir2 ini cuaca begitu panas dan berjerebu. Udara yang kotor mampu membuatkan kita yang ada penyakit lelah dan semput mudah mendapat sesak nafas dan orang yang mempuyai penyakit sesak nafas ini memiliki badan yang kurus.

Penawar Sesak Nafas


Penawar Sesak Nafas dengan bahan semulajadi

Bahan2 penawar sesak nafas ini mudah didapati di rumah dan dipasar. Mari kita amalkan dan rasanya juga sedap. Sesiapa sahaja boleh mengamalkan minum air penawar ini.
  • Ambil 10 batang serai - Ketuk semua serai hingga pecah hancur sedikit
  • Gula merah sebesar ibu jari.
  • Masukkan semua bahan2 kedalam periuk bersama 2 gelas air. Masak hingga air rebusan tinggal segelas. Suamkan dan minum.
  • Amalkan 3 kali seminggu. Bila sudah sedikit sembuh amalkan 2 kali seminggu sahaja.

Nota
Aku suka minum air serai. Tinggi vitamin C. Jika ada demam atau selesama just ambil Vitamin C 1000mg atau minum teh serai atau teh hijau atau buah durian belanda atau air kelapa. 

Selamat beramal dengan petua sesak nafas teh serai ni. Amalkan semasa bulan puasa juga amat bagus. Badan jadi segar. Cuma tambahkan dengan ais ketul sahaja. Enjoy. Ada masa boleh baca Penawar penyakit lelah dan semput. sambung siri kedua... tunggu


0 comment... add one now