iPhone 5 gadget impian

IPHONE 5 GADGET IMPIAN
Assalamualaikum guys. iPhone 5 gadget impian sudah terlaksana untuk mewakili diri masuk contest tersebut walaupun sedikit kelewatan namun semangat untuk support contest sahabat2 + ingin merebut iPhone 5 FOR FREEEEE memang sangat2 teruja. Lagi2 bila mana sepanjang hidup tidak pernah guna iPhone baik dari model lama hingga terkini kecuali brand Sony Ericsson + Nokia yang usang.

iPhone 5 gadget impian semua orang. Honestly aku memang peminat No. 1 jenama Apple sejak tahun 2001. Gadget pertama yang aku miliki adalah PowerMac G4 dan kedua iPhone 5 kot. Mungkin siapa tahu tuahnya.

Sejak orang ramai mula bercerita tentang kehebatan iPhone 5, aku sudah mula tertarik dengan kehebatan features yang ada padanya walaupun dalam hati, Samsung telah lebih awal mencuri hati aku. Which one is d best?? Jom kita lihat features yang ada pada iPhone 5.
"iPhone 5 = Display bersaiz 4 inch + Ultrafast wireless + Better battery life + faster CPU performance + faster graphic + new earpods + iSignt camera + Thin + sleek + very capable + berat hanya 112 grams + iPhone 5 cuma 7.6 millimeters thin sahaja. Incredible right?."
Susah untuk percaya sebuah phone seperti iPhone 5 yang sangat tipis tetapi boleh memiliki features yang besar. Paling best tentang iPhone 5 adalah 18 persen lebih tipis dan 20 persen lebih ringan dari iPhone 4S. Hohoho.. Superb

Dan yang paling menarik, iPhone 5 support Ultrafast Long Term Evolution (LTE) = 4G. Dengan LTE pada iPhone 5, kita boleh melayari kandungan web + aliran + atau memuat turun filem pada kelajuan yang pantas.  Apa lagi ekk? 

iPhone 5 gadget impian = 8 megapixel sensor + 3264 x 2448 + Backside illumination + Hybrid IR filter + five-element lens + f/2.4 aperture
iPhone 5 gadget impian = Ketajaman five element lens membuatkan gambar lebih jelas dan cantik jika dibezakan dengan iPhone 4S sblm ini
iPhone 5 Gadget Impian = Adapter yang lebih kecil untuk disambung. Best part and easy
iPhone 5 gadget impian = Musik dengan earpods terbaru. Lebih sesuai untuk yang gemar melakukan aktiviti lasak seperti berbasikal + hiking sambil mendengar lagu. Bersantai juga sangat sesuai dengan melayani irama muzik atau download bacaan Quran untuk lebih ketenangan jiwa dan rohani
iPhone 5 gadget impian = Menggunakan map + GPS untuk yang gemar melakukan aktiviti melancong dan berbasikal. Lebih selamat + tidak sesat + lebih memudahkan kerja untuk mereka yang sentiasa keluar diluar kawasan
iPhone 5 gadget impian = Aluminium dan glass body - diperbuat dari anodized 6000 series aluminium, sama material yang digunakan di Apple notebook. The top bottom diperbuat dari ceramic glass (untuk warna putih dan silver model) atau pigmented glass (untuk hitam dan slate model).
"Kerana features inilah salah satu sebab sudah ada dalam list aku untuk memiliki jenama Samsung tiba2 terkubur. Tetapikan bila lihat iklan Samsung Note 2 tiba2 hati jadi terkedu. Kenapa ekk?? Jawapannya semua orang sudah tau yang iPhone 5 + Samsung (any models) sama2 sedang naik. Masing2 ada kehebatan tersendiri. Namun iPhone 5 tetap menjadi gadget impian setelah tangan + mata ini sendiri melihat dan memegang ketipisan serta kecanggihan pembuatannya.
Mari kita lihat link post iPhone 5 yang popular + berada di blog Denaihati.
 Tonton official iPhone 5 trailer



Untuk contest ini terima kasih kepada brother Amir and team Denaihati kerana masih boleh menerima penyertaan yang sangat2 lewat dari kongsibersamanora. InsyaAllah.. jika ada rezeki insyaAllah tidak kemana.


iPhone 5 gadget impian peserta ProfHariz sedang mendahului peserta2 iPhone 5 yang lain. Kita beri semangat kepada semua peserta2.

Nota
Kalah menang adat bertanding. Semoga contest seperti ini berjalan dengan lancar dan lebih meriah. MARI SAHABAT2 JOM KLIK2 G+ untuk support aku. Siapa rajin dapat pahala. Itu benar kerana menolong dapat pahala besar =). 

0 comment... add one now