Iftar Ramadan bersama blogger media di Warisan Kasih Banting 2013

Assalamualaikum dan salam ramadan. Terlebih dahulu diucapkan billion terima kasih kepada Denaihati kerana menjemput kami blogger2 iftar bersama2 dengan anak2 yatim + pelajar tahfiz dan warga emas di Warisan Kaseh Banting semalam. Memang happening suasana semalam biarpun tiada angin sepoi2 bertiup. Yang ada hanyalah asap sate daging bakar + bau cendol bakar. Alhamdulillah..

Jom kita lihat acara2 di IFTAR bersama rakan niaga + blogger + media di Warisan Kaseh yang berlangsung pada 30 July 2013 semalam.


Bertolak dari Masjid Shah Alam dan menaiki kenderaan Bas express menuju ke Banting. Ini semua muka2 jejaka hangit yang turut sama hadir. Abang encem + Prof + Boni kacak + Ishak Ismail dan rakan blogger yang lain


Kami sampai jam 6 petang dan terus mendaftarkan diri. Peace yawww with Shahrol + Emily + Namia dan rakan media


Banting2 yang didirikan berseelahan dengan rumah warga emas. SAFE PALESTINE. Jangan lupa berikan hadiah iaitu DOA di bulan Ramadan ini agar seluruh umat ISLAM didunia selamat dari kekejaman yahudi Israel laknatullah. Jangan lupa BOIKOT kurma dari IRAN.


Sate sate... Bakar sate makcik.. Sedap bau bila lalu sini. Ada daging kambing bakar tapi telah dipotong2 dan dijirus dengan dengan kuah. Maaf ler tak sempat nak snap coz dah masuk mulut baru ingat. kih3..


Hahhh... cari punya cari ada tak perasan saper tuh yang asyikkk menunggu. Cendol punya pasal si kacak boleh sampai 5 minit jer dari rumah dia. Betul ker? Apa yang penting cendol dah dapat, perut pun bergumbira. Siapakah dia?? Certeka..


Cendol bakar. 1st time mencuba dan rasanya boleh tahan. Berbeza wangian gulanya dari cendol biasa. Ada isian nata dicoco jelly lagi


Ucapan khas pembukaan majlis iaitu Pengarah Urusan Al Ansar Agro Sdn Bhd Haji Muhammad Hanafi


Pelajar tahfiz
 

Rakan2 blogger + media dari utusan (bertudung hitam kiri) yang menang cabutan menang ke Kemboja. Tahniah. Lupa nama beliau



Perlancaran sistem online eQurban dari wakil Presiden DPIM Tengku Tan Sri Dato Ahmad Retauddeen


Salah satu projek baru dilancarkan iaitu projek TUK TUK untuk keluarga miskin di Cambodia


VIP semeja menikmati hidangan. Senyum Tan Sri


Masih sambung beratur untuk mendapatkan cendol bakar


Gambar kurang memuaskan. Adik2 kita yang sempat aku interview. Adik Faizal yang berkopiah putih = empat tahun tinggal di asrama anak yatim. Menurut cerita beliau, dia sendiri datang untuk tinggal bersama2 dengan adik2 yang lain kerana kehidupan dan ingin bersekolah. Beliau pelajar pintar dikelas. Itu yang rakan2 beiau beritahu. 


Adik2 kita yang perempuan2 segan silu bila di tanya. Yang memandang kearah aku tu baru bulan Mei 2013 masuk asrama anak2 yatim. Katanya nenek angkat dia yang hantar. Moga adik2 kita semua berjaya dalam pelajaran + dunia akhirat. Maaf.. aku tak sengaja lupa nama asrama tersebut. 


Warga emas yang sempat juga saya interview semasa di masjid selepas solat maghrib. Salah seorang makcik yang bertudung cekelat berbaju biru sebelah kanan dari gambar. Menurut beliau, dia dah lama tinggal di Warisan Kasih. Tak sempat saya jumpa beliau sebelum pulang ke Shah Alam. Hanya hadiah kecil saja yang dapat aku berikan untuk semua.


Blogger emily + namia juga hadir bersama. Yang best tuh emily yang berbangsa China sanggup hadir untuk memeriahkan lagi event Iftar bersama anak2 yatim + warga emas. Gd job..


Rakan2 blogger sempat bergambar sebelum pulang



AKU = Sempat juga snap sekeping gambar dari camera sendiri dengan bantuan blogger namia. Thanks sweety. Tomey tak kak ton.. waaa kih3...

Nota : Terima kasih sekali atas jemputan iftar Ramadan ini denaihati and team. Semoga Allah SWT lebih meluaskan rezeki2 kalian + mengeratkan lagi hubunga silaturahim antara blogger2. Kami sokong bantuan2 yang diberikan untuk mereka yang lebih memerlukan seperti di Cambodia + anak2 yatim + warga emas dan lain2.. Selamat Hari Raya Maaf zahir Batin untuk semua blogger2 dan pembaca setia kongsibersamanora. xoxo <3 p="">

0 comment... add one now