Cara membuat jus biji aprikot B17 dan kebaikannya

Cara membuat jus biji aprikot B17 dan kebaikkannya
Assalamualaikum guys.. Tentunya entry sebelum2 ini sahabat2 + pembaca2 pernah membaca tentang kebaikan biji aprikot dan cara2 membuat jus B17 biji aprikot. Biji aprikot yang kaya dengan vitamin B17 benar2 dapat merawat pelbagai penyakit terutama penyakit KANSER + LEUKEMIA.

INFO MENGENAI KEBAIKAN BIJI APRIKOT B17
FDA ( merupakan badan yang mengawal ubat-ubatan dunia ) telah mencabar pakar-pakar penyakit kanser dan ahli biokimia untuk menunjukkan bukti penemuan bahawa enzim laetrile dari biji Apricot dapat membunuh sel kanser. FDA mendapati terdapat bukti kukuh bahawa laetrile atau Vitamin B17 benar-benar dapat membunuh sel kanser. Atas kepentingan kewangan + politik, mereka telah merahsiakan penemuan ahli biokimia tersebut. Perkara ini juga terjadi pada penemuan penawar HIV yang telah di rahsiakan. 
Dikalangan masyarakat Cina di Negara China pula, biji aprikot pahit telah kerap dan biasa digunakan dalam membantu mereka yang mempunyai masalah pernafasan seperti asma/lelah. Antara nutrient yang banyak terdapat pada biji aprikot ialah enzim Amygdalin atau Laetrile atau juga sering disebut sebagai Vitamin B17. Tugas B17 ini hanyalah untuk memusnahkan sel asing dan mengeluarkannya melalui pembuangan air. Berdasarkan kepada buku "World without Cancer", tulisan G.Edward Griffin, biji aprikot mentah mengandungi kadar kepekatan B17 yang tertinggi jika dibandingkan dengan biji-biji buah yang lain. Vitamin B17 atau Laetrile mampu meningkatkan sistem imunisasi dan daya ketahanan tubuh badan serta mampu meningkatkan kecerdasan dan tahap kesihatan seseorang individu.
CARA2 SIMPLE MEMBUAT JUS BIJI APRIKOT B17
Sebenarnya cara pengambilan biji aprikot berbentuk jus adalah lebih baik + lebih cepat rawatannya kerana semasa biji aprikot direbus, khasiat2 yang terkandung dalam biji tersebut2 keluar dengan lebih banyak berbanding dikunyah mentah2. Cara ini aku dapat dari seorang sahabat pakar nutrisi pemakanan. 
Ambil 300gm biji aprikot GRED A dan dibasuh. + 5 gelas air dalam periuk kaca atau tanah atau steel. Masak dengan api yang sangat perlahan. Pastikan dipantau setiap setengah jam.
Tutup periuk dan biarkan masak selama beberapa jam. Jika menggunakan periuk tanah seperti ini lebih mudah + tidak mudah kering dengan cepat.
Selepas beberapa jam = 4 jam kemudian biji aprikot semakin mengembang dan bertukar warna dari jernih menjadi gelap. Masak lagi hingga jus aprikot B17 menjadi 1 gelas air jus sahaja.
Jus aprikot yang sudah siap. Sejukkan dan simpan dalam botol kaca kedalam peti ais. Biji aprikot yang direbus tadi disimpan dalam peti ais. Jika sudah habis jus tadi, ulang rebusan seperti diatas. Buat berulang kali hingga air rebusan bertukar warna sedikit jernih baru biji tersebut dibuang dan diganti yang baru.
CARA2 PENGAMBILAN JUS APRIKOT B17
  • Campurkan 2 atau 3 sudu jus aprikot dengan secawan air suam
  • Minum jus tersebut selepas pengambilan buah betik masak adalah lebih baik.
  • Ulang perkara yang sama pada waktu petang + malam.
  • Amalkan 3 kali sehari sudah mencukupi.
Pastikan membeli biji aprikot jenis gred A kerana rasanya lebih pahit dan lebih baik khasiatnya. Jangan membeli biji aprikot yang tiada rasa pahit. Boleh dapatkan biji aprikot dilink yang tertera dibawah ini. Juga terdapat didalam bentuk kapsul. Jika ingin lebih baik buka sarung kapsul tersebut dan tuang serbuk ke dalam segelas air dan minum kerana plastik kapsul yang tebal akan menjejaskan kesihatan dalaman.
= produk-afdhal.blogspot.com
= bijiaprikotpenawarkanser.blogspot.com

Nota
Jus biji aprikot atau kunyahan biji aprikot bukan sahaja dapat merawat penyait KANSER tetapi pelbagai penyakit juga dapat dirawat. Kita yang sihat juga bagus mengamalkan pengambilan biji aprikot B17 untuk lebih sihat dan bebas dari KANSER.

P.S. Khasiat2 lain seperti biji anggur + apple juga bagus dikunyah. Jangan dibuang khasiat biji2 tersebut. Setiap penyakit ada penawarnya kecuali MATI. Jadi carilah dan usahalah untuk mencari penawar tersebut. Mudah2an Allah SWT menyembuhkan semua penyakit hamba-Nya 

0 comment... add one now