Teh Pasli dapat membersihkan buah pinggang

Teh Pasli dapat membersihkan buah pinggang
Assalamualaikum guys... Pasli atau pokok parsli sebenarnya bukan sahaja cantik dan sedap untuk dihias dan taburkan dalam masakan tetapi sangat berguna untuk membersihkan buah pinggang terutama kepada mereka yang mengalami masalah buah pinggang.

Pokok Pasli kaya dengan vitamin C dan mineral seperti provitamin A, B, E, K, beta kerotena, magnesium, fosforus, besi, sodium, kalium, sulphur dan kalsium. Parsli juga boleh menyembuhkan penyakit antibarah, melindungi hati dan usus menentang barah, antireumatik, perangsang penghadaman dan buah pinggang, membuang toksin dan batu buah pinggang. Ia juga bertindak sebagai antioksidan. Selain daun parsli, bijinya juga mampu merangsang kesuburan dan membantu menentang penyakit tumor otak. Boleh baca khasiat parsli disini.

Cara2 membuat teh daun Pasli
  • Ambil sepokok Pasli dan bersihkan
  • Potong kecil2 dan masukkan kedalam periuk berisni air 1 liter
  • Masak atau rebus selama 10 minit sahaja
  • Tapis teh Pasli dan biarkan sejuk
  • masukkan air teh Pasrli dalam botol kaca dan simpan dalam peti ais
Minum segelas setiap hari. Semasa pengambilan teh Parsli, garam dan racun yang berada dalam buah pinggang akan terkumpul keluar melalui pembuangan kencing kita. Akan rasa perbezaan selepas pembuangan kecil.

Nota
Daun Pasli dikenali sebagai rawatan pembersihan terbaik untuk buah pinggang dan ia adalah semula jadi

P.S. Hari ini tengah blogwalking terjumpa pula satu blog yang memaparkan tentang khasiat daun parsli yang diambil dari blog kongsibersamanora. Yang sedihnya empunya blog tidak pula memberikan kredit. Masuk ini ada beberapa blogger memaparkan artikel tanpa memberikan kredit kepada empunya blog. Sedih bukan. Harapnya sahabat2 kita janganlah begitu..

kredit gambar sheknows[dot[com

0 comment... add one now