Bantuan diperlukan untuk adik Faris Shamrulismawi



Adik Faris yang nampak ceria dan sihat.. Tomey jer =)

Assalamualaikum guys... Entry hari ini aku kongsikan dari artikel Brother Mazidul mengenai bantuan yang adik Faris kita perlukan untuk pembedahannya. Adik Faris mengidap penyakit Hemophagocytic Lymphohistiocytosis atau kanser darah. Kanser darah ini jika tidak dirawat akan mudah merebak ke anggota2 badan yang lain.
Kata bapa Faris anaknya dimasukkan ke Hospital SDMC, Subang sejak 1 Februari, masa itu dia kena sawan dan ada kesan kepada otak. Hari ke empat doktor ambil air tulang belakang dan dia dilaporkan dijangkiti penyakit Hemophagocytic Lymphohistiocytosis, HLH. Ringkasnya, barah darah. Semalam ketika terlantar, dia nampak berupaya menggeleng-gelengkan kepala walaupun doktor kata paru-paru tidak begitu berfungsi dan hati dia bengkak. Doktor hendak dia berehat dan kemudian diberikan ubat tidur.



Kepada pembaca bermurah hati, saya dengan rendah hati memohon bantuan semua untuk membantu Faris. Salurkan sumbangan ke akaun Maybank 1628-5200-2738 atau  1140-1115-2218 (Shamrulismawi Ismail)


Nota
Jom guys sama2 kita bantu yang termampu. Biarpu sumbangan kita sedikit namun cukup ternilai di sisi Allah SWT dan kita mengharapkan adik Faris Sham akan cepat sembuh dan boleh bermain dan bersekolah seperti kanak2 riang yang lain. Amin insyaAllah...

P.S. Terseksa rasa diri bila melihat wajah kecil ini dengan tiub sana sini.. Kepada ibu bapa adik Faris, jangan tunjukkan diri kita sedih dan menangis depannya. Ceriakan suasana dan gembirakan hatinya. Kami disini juga iringi doa dan support kamu berdua... Kiss for adik FARIS

0 comment... add one now