Khasiat coklat hitam dan kopi mocha buatan sendiri

Assalamualaikum guys... Khasiat coklat hitam. Malam ni mata tak nak tidur lagi. Tengah tonton tv tiba2 tekak terasa nak minum kopi mocha. Mana nak cari malam2 harikan. Jadi aku bangun buat kopi susu (bukan kopi kapal api) tapi kopi panggang jenis Davidoff. Lepas tuh tercari2 mana coklat hitam yang aku beli hari tuh. OK sudah jumpa. Campurkan terus separuh bahagian coklat ke dalam air kopi susu panas aku. Kodek perlahan2 dan sudah boleh minum... Alhamdulillah.. superb coffee in d house.. har3...

Anyways, korang tahu tidak sebenarnya coklat hitam atau coklat gelap dan koko mempunyai lebih banyak antioksida daripada buah blueberries atau berries, teh hijau dan anggur merah. Dan memakan coklat hitam atau mengambil 2 sudu koko sebagai minuman ibarat kita telah bersenam selama 4 hari.. Haaaaa... hebat tak penangan coklat hitam atau koko nih. Tak rugi pun kita gemar memakan coklat hitam bukan. Korang boleh baca salah satu info selanjutnya DISINI.Rugi kalau tak baca. Banyak ilmu kita boleh dapat dalam info tersebut.


Coffee Mocha made by nurmisnan... Har3... sodap gituh.. Nak sikit??


Coklat hitam jenis Vochelle. Halal dan senang dapat di kedai2 atau pasaraya. Actually aku lebih more prefer coklat hitam jenis Lindt dan Camior dark choc or Beryl's kerana rasanya lebih sedap dan mempunyai 70% - 80% koko. Tapi kebetulan masa keluar shopping barang dapur kat pasaraya tuh tak der plak jenis Camior so aku grab yang ini jer.. Not bad jugak rasanya.


Ada terliur tak tengok kopi mocha aku.. hik3... teruja gituh.. Balik rumah buat sendiri k. Sesekali  minum kopi jenis nescafe tuh kira oklah tapi jangan selalu yer. Lagi2 yang korang minum instant 3 in 1. Creamer sebenarnya tidak berapa elok untuk kesihatan. Jadi elakkan minum kopi atau teh instant sebaliknya guna susu segar.

Nota
Kejadian yang Allah SWT jadikan dan berikan pada hamba-Nya sangat2 ajaib dan menjadi penawar segala penyakit... Kita saja terkadang tidak tahu kelebihan2 itu.. 

0 comment... add one now