Stress giler pakai produk Althea's Bare Essentials ini

Althea's Bare Essentials

Assalamualaikum. Arghhhh!!! stress giler bila dapat satu parcel ni. Masa parcel ini sampai ke tangan saya, saya tidak sabar hendak membuka sebab saya suka pakej kotak pink lembut yang diberikan. Sangat cool. Dengan balutan produk yang kemas serta selamat sampai pada pelanggan. Tidak retak rosak atau pecah kerana dibalut kemas dengan plastik bubble serta diisi dalam kotak yang sangat comel. Anda pasti teruja juga bila mendapat parcel pakej dari Althea's. Nak tau apa barangnya? Jom kita bergosip.

Taraaaa... inilah dia produk 3 langkah mudah penjagaan kulit wajah untuk anda yang sangat sibuk menguruskan kerja seharian. Produk ini didatangkan khas dari negara Korea Althea's Bare Essentials. Memang stress menunggu dan memang stress selepas menggunakannya. Mana tidaknya produk ini sangat mudah digunakan untuk anda yang sibuk tiada masa menjaga kesihatan dan kecantikan kulit wajah. Pastinya saya jamin produk ini mampu memberikan anda kesenangan. Hanya satu dua tiga. Mudahkan. mari saya gosip lebih tentang Set Althea's Bare Essentials ini.

Althea's Bare Essentials penjagaan kulit wajah semudah 3 langkah



Kulit wajah sangat sensitif dengan bahan yang melebihi kandungan kimia terlarang yang boleh memudarahkan sehingga merosakkan kulit. Kulit wajah boleh menjadi hitam terbakar dan rasa pedih. Saya banyak perhatikan ramai kaum wanita salah memilih produk hanya kerana taksub ingin mendapatkan kulit putih gebus tanpa memikirkan isi kandungan pada sesuatu produk. Tapi anda tidak perlu risau kerana produk Althea's Bare Essentials ini selamat digunakan dan semudah 3 langkah sahaja untuk mendapatkan kulit wajah bersih berseri.

Produk penjagaan wajah yang rumit sangat membuatkan kulit kita kelihatan letih. Dengan Althea's Bare Essentials diperbuat dari bahan ramuan berkhasiat dari alam semulajadi memberikan kulit yang anda idamkan dan pastikan kulit berada pada keadaan paling optimum dan selesa.


Langkah pertama

1. Althea Bare Essentials Contour Ceanser - Pembersih kontor



Pembersih wajah sangat WAJIB digunakan untuk menanggalkan makeup dan kekotoran seharian pada kulit wajah. Tanpa pembersih kulit boleh rosak dan meninggalkan kesan yang buruk.


Althea's Bare Essential Contour Cleanser (pembersih kontor) bertektur kerim lembut dengan kandungan bahan utama Ice Plan dan lemon myrtle (Kaya dengan vitamin C dan antioksidan) untuk menguatkan kulit. Pembersih yang kaya dan berbuih yang menghilangkan kekotoran dan kulit senantiasa bersih, menyegarkan  dan meningkatkan peredaran darah serta membuatkan wajah pipi yang tembam menjadi lebih langsing. Kerana ia mengandungi kapsul mikro dan perlahan2 mampu menghilangkan sel-sel kulit mati. Kulit terasa sejuk dan segar. Untuk wajah langsing tu anda sendiri kena amalkan hari2. Baca step yang saya berikan dibawah ini.

#Cara mencuci wajah dengan betul

  • Pencuci wajah harus digunakan dengan betul. Pastikan Contour Cleanser atau pencuci wajah dijadikan betul2 berbuih dan baru anda bersihkan wajah. Tidak perlu guna terlalu banyak pembersih kontor.
  • Gosok perlahan2 ke wajah dengan menggunakan tiga jari anda. Gosok memutar dan keatas. Fokus pada dahi hidung dagu.
  • Untuk Slimming wajah pastikan fokus lebih gosok pada pipi dengan memutar keatas. Gosok secara perlahan sahaja.
  • Bersihkan wajah dengan air biasa atau sejuk. Bukan air suam. Air suam mampu membuka rongga kulit dan menyebabkan jerawat halus keluar. Bagus jika bersih menggunakan span wajah. Boleh dapatkan di Watson Guardian Daiso Mr. Diy dan lain2. Kemudian ikut langkah kedua dibawah ini.

Langkah Kedua

2. Althea's Bare Essential Primer Water



Sejenis cecair toner bertektur air yang sangat best hanya dalam satu botol. Diperbuat dengan ekstrak Snow Lotus (Teratai salji), mengandungi teknologi 'embun' yang dipatenkan yang membolehkan penghidratan untuk menembusi lapisan2 kulit dan mencerahkan pada wajah. Waktu saya sapukan Althea's Bare EssentialsPrimer Water pada wajah, memang anda akan nampak kulit wajah berseri2 selepas penggunaannya. Pada mulanya saya ingat lampu cahaya, tapi tidak. Ia memang benar. Tektur  yang berair dan sangat mudah disapukan pada wajah dan leher. Jangan lupa juga leher WAJIB dijaga agar kulit sekata dengan wajah.

#Cara penggunaan Althea's Bare Essential Primer Water

  • Sapukan Primer Water pada wajah dengan jari anda. Tidak perlu bazirkan dengan menggunakan kapas. Sapu pada keseluruhan wajah dan tepuk perlahan2 pada pipi dahi dagu, Buat seperti anda penampar perlahan2 pada wajah anda agar kulit rasa lebih segar dan memberi peredaran darah yang baik pada wajah. LIHAT PADA VIDEO yang disediakan dibawah.

Langkah Ketiga

3. Althea's Bare Essentials Fixer Cream



Kulit wajah cacat tanpa pelembap wajahkan. Fixer Cream atau krim pembetulan dari bahan utama  Ekstrak pohon baobab ini memiliki tektur yang sangat awesome. Tidak berminyak dan ianya mudah disapu dan meresap pada kulit wajah dengan serta merta. Kaya dengan antioksidan dari ekstrak teh hijau liar, dan membantu memberi peluang kolagen meresap ke dalam kulit hingga wajah anda kelihatan hebat dan berasa gebu dan anjal bila disentuh.


Stress giler selepas dua minggu penggunaan Althea's Bare Essentials. Kulit saya nampak lebih bersih, licin dan anjal. Memang sangat mudah. Semudah satu dua tiga. Habis mandi anda bersihkan wajah. Kemudian guna Primer Water dan Fixer Cream. Mudahkan. Dan hasilnya anda kan berpuas hati. Tak percaya ke. Sendiri kena cuba baru rasa betapa stress guna produk ni. Best sangat2. Saya suka tektur dan baunya. Sangat menyegarkan. Dan yang pasti tidak terkandung bahan kimia merbahaya. Itu yang penting.


Taraaaa... Cantik tak cermin putih ini. Kalau anda dapatkan produk Althea's Bare Essentials ini pasti anda akan mendapat cermin yang sangat comel ini. Lepas ni habislah cermin ni akan dibawa kemana saja anda pergi. Pasti itu akan berlaku. Kan Kan Kan... hehehehe...

Jadi apa tunggu lagi. Jom dapatkan produk Althea's Bare Essentials ni. Harga yang sangat berpatutan dan selamat digunakan. Ingat.. Pastikan produk yang anda guna tidak bahaya.


KLIK ALTHEA KOREA DAN DAPATKAN SEGERA. INSTAGRAM @altheakorea

Nota
Jangan lupa tonton youtube dan lihat cara saya membersihkan dan menggunakan produk 3 langkah mudah ini. Ini urutan wajah yang paling simple saya lakukan setiap hari agar kulit dapat bernafas dan bersih. Kalau suka subscribelah. Saya model kecantikan suka2 saja. Oh ya... kalau sudi tonton video ni kena tengok dan set PLAYBACK SPEED 1.5x. Jangan ketawa tau. Janji..  


{ 29 comments.. read them below or add one }

NFH NFH Rabu, April 18, 2018
Terbaik video ni sis.
nurmisnan nurmisnan Rabu, April 18, 2018
teeima kasih dear..
cuba2 saja.. hehehe
Cik Min Cik Min Khamis, April 19, 2018
Bestnyaaa dapat produk althea ni..
Kak Su @KakSu Kak Su @KakSu Khamis, April 19, 2018
Akak tak tawa.. akak senyummm aja :) boleh kan, kan
kak mahh kak mahh Khamis, April 19, 2018
Makin cantik...peminat kejar nanti
nurmisnan nurmisnan Khamis, April 19, 2018
alololo.. kan dah terlebih paha kiri kanan nih.. terus naik melebibi 60kg..hahahaha
nurmisnan nurmisnan Khamis, April 19, 2018
best sangat darling.. suka bau dan tektur dia.. easy semudah 123
nurmisnan nurmisnan Khamis, April 19, 2018
tak kisah lwr kak.. janji gigi santikk. senyuman menggoda.. kan kan
nurmisnan nurmisnan Khamis, April 19, 2018
hahaha.. mana ada peminat muka mcm ni kak mah. kita jual cendol. tak ada org nak layan.. kekekeke
SIQAHIQA SIQAHIQA Khamis, April 19, 2018
Berkenan dengan fixer cream :) Ramai tengok blogger review Althea products sekarang. Mulalah rasa nak beli je nie. Hehe
nurmisnan nurmisnan Jumaat, April 20, 2018
beat tektur dan bau dia dear
u ahould try. haega pun berbaloi
dan mampu grab.. ada free gift
lg tau.. althea memang best
Cik Fie Cik Fie Sabtu, April 21, 2018
Terima kasih atas perkongsian ini. Macam bagus je untuk penjagaan kulit. Macam nak beli je. Kalau ada rezeki, nak beli la. Hehehe.
Cik Rose Cik Rose Sabtu, April 21, 2018
Bare Essentials dari althea ni memang best. Rose pun tengah pakai. Alhamdulillah sesuai dengan kulit Rose :)
Hasif Hamsyari Hasif Hamsyari Sabtu, April 21, 2018
wahhh memang nampak mulus kulit muka tu. selalu dah dengar positif review althea dan rata2 memang puas hati. apapun betul lah, produk yang digunapakai haruslah sesuai dan selesa pada kulit muka kita.
Mahamahu Mahamahu Sabtu, April 21, 2018
Hehehe jangan stress nak cantik biasa lah nanti cantik en abang juga sayang hehehehe...
adianiez AIDA adianiez AIDA Sabtu, April 21, 2018
cantik!!!
memang le stress, ramai org suka.
memang aida tertarik dgn bare essentials ni lah, nora.
byk dah baca review bagus nyer.
Zharif Azis Zharif Azis Sabtu, April 21, 2018
Dengar cerita primer althea best erk ? Alamak x sabarnya nak belikan utk ibu sempena raya nie. Dapatlah muka flawless di pagi raya
Mimie Mimie Sabtu, April 21, 2018
Ingatkan stress sebab apa. Bare essentials nih memang best sangat sebab tiada bahan kimia berbahaya. Yang paling best kukit wajah nampak bersih sangat
Ruby Ruby Sabtu, April 21, 2018
Nampak kulit akak lebih segar dan flawless lah. Produk ni memang bagus. Ramai dah review dan ingatkan mahal sangat. Harga just nice je kan kak? Hehe
Mawardi Yunus Mawardi Yunus Ahad, April 22, 2018
Baru nak tanya kenapa kak nowa stress kan. Hahaaha .Sbb pelik kot. Ramai kot orang suka produk ni. Hehe.
Nadia Johari Nadia Johari Ahad, April 22, 2018
Kita suka sangat bare essential ni. Lembut je wajah tau. Pimer dia tuyang memang best. So freshy muka ni
nurmisnan nurmisnan Ahad, April 22, 2018
itu yg stres bila pakai. pakai dah dua minggu kulit nampak fresh selalu walaupun bangun tdo
Bro Framestone Bro Framestone Ahad, April 22, 2018
Wahhh akak... muka nampak lain la... macam dah lama sangat tak berjumpa
Tengkubutang Tengkubutang Ahad, April 22, 2018
Macam muka Abby Abadi lak sis nora ni.. heee.. Bare essential set ni TB dah guna.. bets sebab sejuk je.. pastu tak memedihkan muka.. semua dalam set ni rasa serasi dengan kulit wajah TB.. kalau lah ada krim malam dan serum sekali complete lah rejim kecantikan kulit TB kalau pakai set ni kan.. hee
JMR JMR Ahad, April 22, 2018
Ingatkan kenapa la stress dgn produk Althea ni..jangan stress stress haha..selamat menggunakan Althea dengan penuh istiqamah!
Khir Khalid Khir Khalid Selasa, Mei 01, 2018
Nampak menarik ni.. bolehlah rekemen kat mem juga nanti. Btw, video menarik, lagu best :)
Aji Aji Selasa, Jun 12, 2018
Hi...
Artikelnya sangat bermanfaat sekali
Thank's for sharing, teruskan dengan psoting bermanfaat