Cara merawat Amnesia dirumah


Assalamualaikum guys... Hari ini tengah jenguk2 search keyword, ada pula yang mencari penawar penyakit Amnesia. Jadi kongsikanlah serba sedikit punca2 dan penawar penyakit Amnesia ini.

Amnesia adalah keadaan mental dimana sebahagian memori berlaku. Kemalangan dan penyakit seperti Alzheimer + alkoholisme dan pelbagai jenis kerosakan otak disebabkan trauma, penyakit atau pengambilan dadah adalah sebab2 di sebalik Amnesia berlaku. Ini boleh membuatkan mereka akan kehilangan memori2 masa silam dan juga sukar untuk mengingat kenangan2 baru.

Punca amnesia adalah dari jangkitan + penyakit + penyalahgunaan alkohol + dadah + tidak cukup vaskular dan fizikal trauma. Kehilangan memori yang disebabkan kerosakan kepada dua hala otak, yang memainkan peranan yang penting dalam pemprosesan + penyimpanan + mengingat kembali memori. Menurut Sackeim Harold Universiti Columbia, terapi elektrokonvulsif (ECT) juga menyebabkan Amnesia akan menjadi kekal. Dan menurut University College London, orang2 yang mengidap Amnesia yang disebabkan oleh kerosakan kepada hippocampus menghalang keupayaan untuk membayangkan kehidupan masa depan secara terperinci.

Buah2an dan herba penawar Amnesia. Lakukan sendiri dirumah...
  • Buah epal merah mempunyai kebaikan vitamin + mineral (fosforus + kalium dll). Makan epal bersama-sama dengan madu satu sudu teh dan 1 cawan susu untuk merawat amnesia.
  • Kacang walnut dapat mengatasi gangguan otak. Ambil 20 gram dengan kerap untuk lebih nampak kesannya.
  • Lada hitam diambil bersama sesudu teh madu pada waktu pagi dan malam untuk memerangi masalah.
  • Daun Sage bertindak ke atas bahagian korteks di dalam otak. Sage adalah herba yang bermanfaat mengenai masalah ini. Ia juga memainkan peranan yang penting dalam mengurangkan keletihan mental. Di samping itu juga, ia juga membantu dalam membangunkan kepekatan 1. Adalah dinasihatkan untuk minum teh yang disediakan daripada daun sage atas sebab ini.
  • Kacang badam boleh menguatkan otak dan minda. Badam mengembalikan daya ingatan yang lemah disebabkan oleh kelemahan otak. Ambil 3 biji badam dan rendamkan sebelum tidur. Esok pagi makan badam yang telah kembang. InsyaAllah minda lebih cergas dan otak menjadi lebih baik..
  • Meditasi dilakukan untuk sistem saraf berfungsi dengan baik. Tidur dengan cukup dan berehat. Membuat meditasi atau senaman sangat baik untuk rawatan Amnesia..
  • Herba Rosemary antara bahan yang terbaik untuk Amnesia. Boleh dibuat sebagai teh atau dalam masakan. Diminum 1 atau 2 kali sehari untuk mendapatkan hasil yang berkesan.
  • Daun Basil menguatkan ingatan dan juga untuk menjaga fikiran dalam keadaan stabil. Daun selasih boleh dimakan terus selepas dibasuh atau dibuat masakan seperti spaghetti goreng dan sebagainya.
Nota
Lakukan senaman otak setiap hari. Tuliskan jadual waktu harian pesakit dan aktiviti yang perlu dilakukan. Amalkan untuk beberapa bulan sehingga pesakit boleh ingat. Elakkan dari membuat nota untuk ingatan mereka. Biar mereka cuba mengingati apa yang mereka ingin cuba tulis dan lakukan...

P.S. Cuba gembirakan hati mereka dan membuat sesuatu watak yang kemungkinan pesakit mungkin secara perlahan2 akan mengingati memori2 lama. Pastikan pemakanan buah2an seperti epal merah diambil setiap hari.. InsyaAllah.. lakukan juga bacaan Quran kerana membaca Quran akan menghindakan diri kita dari menjadi pelupa dan nyanyuk.. 

0 comment... add one now