Padah handphone semasa memandu

Assalamualaikum guys... Handphone nih banyak bahayanya dan baik pula manfaatnya. Cuma penggunaan handphone biarlah berpada2 dan tidak menyusahkan diri dan orang lain. Ini salah satu insiden kemalangan kereta VW dengan motor bike berkuasa besar. Ambil ini sebagai pengajaran dan peringatan untuk kita semua agar berhati2 bila menggunakan handphone sewaktu memandu... 



Nampak tidak motor bike tuh. Tidak?? Tengok yang bawah ini plak


Sekarang nampak bukan?? Seriously.. ngeri dan memilukan


Kemalangan yang tidak berbau... Hanya yang ada berbau minyak petrol, diesel, asap dan bunyi2 kereta dijalanan...

"The honda croth rocket rider was traveling at approximately 85 mph. The VW driver was talking on a mobile phone when she pulled out from a side street, apparently not seeing the motobike. The rider's reaction time was not sufficient enough to avoid this accident. The car had two passengers and the bike rider was found INSIDE the car with them. The VW actually flipped over from the force of impact and landed 20 feet from where the collision took place all three involved (two in the car and the bike rider) were killed instantly. This graphic demonstration was placed at the Motorbike Fair by the Police and Road Safety Department.."

P.S. So guys.. hati2 dengan penggunaan handphone yang boleh melekakan dan cuai dalam pemanduan kereta. Ingatlah orang yang kita sayang... Nyawa yang kita selamatkan mungkin untuk kita kita atau mereka atau semua...  Thanks so much JIT SHARMA

{ 10 comments.. read them below or add one }

faiz faiz Selasa, Mac 22, 2011
bahaye btolkan kalau lalai memandu ni..
Yastro Yastro Selasa, Mac 22, 2011
Ngeri la kalau terjadi mcm ni...bila bwk superbike mmg kene berhati2...my friend 2 org dh "dammm"/eksidennn... nasib bek kecederaan tu tak serius sgt...
Solihin Zubir Solihin Zubir Selasa, Mac 22, 2011
fuh! dahsyat btol..
mmg ngeri tgok gambar tu... adeyhh..
nauzubillah..
white rose white rose Rabu, Mac 23, 2011
assalamualaikum kak...
eeii...ngerinye...

sy dah esiden dlu, serik2...
Uncle Lee Uncle Lee Rabu, Mac 23, 2011
Hi, this very sad to see. I have always said talking on a h/p while driving chari pasal.
A lady here driving with her small baby at rear of car skidded into a frozen river....she talking on her h/p,,,,both drowned frozen.

Another driver, a lady driving her Mercedes drove into the rear of a truck on the highway....she was going faster than the truck. Mati terus.

I don't own a h/p, no reason too.
You keep well, stay safe.
Lee.
Nur Misnan Nur Misnan Rabu, Mac 23, 2011
hai faiz... memang tersangat bahayanya
sebab itu kalau kena saman
pasal guna handphone masa memandu
aku memang setuju sesangat2...
merbahayakan orang ramai...
Nur Misnan Nur Misnan Rabu, Mac 23, 2011
hai yastro...oh dear.. kasihannya.. harap
kawan2 bro tak teruklah..

beringat ler sebelum terkena...
kasihan pada yang pemangsa lain
org lain pun ada handphone jugak... hu3
Nur Misnan Nur Misnan Rabu, Mac 23, 2011
hai solihin...
sangat2 dahsyat.. terasa kesakitan
mereka..

semoga kita akan beringat dgn kejadian
seperti ini
Nur Misnan Nur Misnan Rabu, Mac 23, 2011
hai cik putih..
pernah zsiden yer.. naik motor kapchai heh..

aku sekali jer xsiden motor
masa tuh baru belajar..
jatuh terseret.. luka sikit jer
tapi motor pecah lampu depan belakang
Nur Misnan Nur Misnan Rabu, Mac 23, 2011
hai Uncle Lee
oh dera.. so teruknya..
mati terus kat situ sangat2 tragik

reminder:
do not use or answer d phone when u r driving
unless use handfree but jagan leka lah

take care uncle lee
hv a gd day..