tipikal punya orang....

 "Dengar keluhan dari teman"

Saya biasanya sangatlah gembira bila bertemu rakyat Malaysia diluar negara, tapi kalau jumpa yang tipikal,sangatlah potong stim! inilah antara perbualannya,

Situasi X..
Puan A : Aik, dah 8 tahun kahwin anak sorang jer? Bila nak tambah?
Saya : Sorang je kot, saya happy dgn seorang.
Puan A : Kenapa susah nak lekat ker??
Saya : Lekat apa kak? (berlakon poyo la sikit kan)
Puan A : Susah mengandung??

Kuang kuang kuang! Perlukah saya menjawab dgn soalan sebegini kepadanya 'Kakak pulak dah tak boleh beranak ek? Dah menopause ker?

Perlukah kita berbicara hal rumah tangga, suami isteri, ovari kita dgn manusia yg baru 2 minit kita kenal??? sabaq la kan.

Situasi Y ..
Puan B : You ada FB? Sekarang ni tak main sms2 talipon2 semua tu, zaman FB sekarang ni.

Hmm bab sms tu ok lagi, bab talipon tu, perlukah saya menjawab, 'kalau nanti ada emergency kat sini, you FB la polis South Africa ye!'

Puan C : Suami you mamak ke India??

Hai..what's the difference?? Adakah itu akan mengubah persepsi dia terhadap saya?? Bukan kah gathering itu niatnya untuk sembahyang berjemaah....kalau tak 1 Malaysia 1 Islam tak boleh?????

Tetapi saya tidak menjawabnya, not worth my time untuk terus berada di situ, saya meminta diri lalu duduk bersama suami saya dan kaum lelaki...

I'm happy sitting there, at least they just talk about woods... Tiger Woods.

p/s : banyak sabar ya mie, kadang2 orang saja je nak menyakat u.. i sarankan kalau tak nak jawab u geleng dan angguk jelah...

-bersambung-
tipikal punya orang....

0 comment... add one now