Join earth hour dengan berbasikal


Assalamualaikum guys... Hoyeahhh.. hari ini cuti. Apa bikin?? Jalan2 cari pasal atau cari makan?? Har3... Tak kisah ler janji cari pasal dengan keluarga tersayang pergi shopping atau plan aktiviti untuk malam ini. Malam ini 31 Mac 2012, sure korang pun tahu kita akan support EARTH HOUR dengan memadamkan bekalan elektrik atau tutup semua lampu pada jam 8.30 - 9.30 malam. Satu jam jer korang dalam kegelapan. Jadi pada masa itu korang plan ler dengan keluarga buat aktiviti di luar rumah dengan berbasikal atau sebagainya.

"Hundreds of millions of people, businesses and governments around the world unite each year to support the largest environmental event in history – Earth Hour. Last year, more than 5,200 cities and towns in 135 countries worldwide switched off their lights, sending a powerful call to action for climate change"
PESANAN
Pada malam aktiviti EARTH HOUR ini pastikan anak2 dipantau juga. Jangan lepaskan mereka sesuka hati sahaja. Akhir2 ini banyak sangat kes2 culikan dan pembunuhan berlaku. Jadi harapnya kita sebagai ibu bapa tidak leka dengan kehadiran anak2 disekelling. Temani mereka terutama di tandas awam atau dikedai2 jajan.

Nota
Sesekali memberi support kepada aktiviti sebegini memang bagus dan mengeratkan lagi silaturahim sesama kita dari pelbagai bangsa dan agama..

P.S. Aku sekeluarga akan berbasikal beramai2 pada malam Earth Hours ini. Kami akan berkayuh sejauh 15km. Larat tak larat ler aku kena kayuh jugak. Sekurang2nya dapat memberi support pada hari Earth Hours.. 

0 comment... add one now