Look.. gatalnya

Salam larut malam

Ada yang belum tdo ke? Mata aku dah mengantuk tapi dikeranakan mata aku mengalami kegatalan yang sewajarnya hingga buat aku jadi frust makanya tidak lena tido ku dengan dibuai mimpi yang indah2..

Look... merah dan tersangat le gatal. Eye bag tak tunjuk tapi seriously memang sedikit bengkak mcm orang lepas menangis. segan nak tunjuk der.. aku tunjuk mata merah je. merah ke?

Seriously.. memang gatalllll sangat. Sampai nak tercabut le mata ni bila aku gonyoh.. Eye drops jenis Rohto dari Osaka pun dah aku titiskan tapi masih merenyam lagi tu der.  Tak jalan. Tension2..

Selalunya kalau aku titiskan sekali je dah hilang kegatalannya, tapi kali ni memang tak faham bahasa punyalah. Sekali datang gatalnya mak aiiii bengkak mata aku. Memang confirm kalau orang ajak keluar aku tolak. Dah macam mata Garfield pun ada. Huhuhuhu.. tapi tidak le sampai besar mcm tuh.

The last thing aku buat adalah aku ramas2 daun sirih kemudian campur dengan air suam2 kuku dalam satu mangkuk besar yang boleh muat muka aku masuk dalam mangkuk tuh. Lepas tuh aku rendamkan sekejap2 sambil bukak mata besar2... Kebil2 mata and angkat kemudian ulang sampai le mata aku hilang gatal. Tak sampai 10 minit hilang. Choiiiii...

See... bahan2 kampung juga yang menyelamatkan mata aku. Daun sirih bukan sekadar untuk cuci mata tapi untuk kegunaan kaum wanita juga. Nanti le aku bg tip untuk kaum wanita pasal daun sirih nih... Soon ok.. aku chow sin chi dulu.. Adiosss and SALAM

{ 7 comments.. read them below or add one }

white rose white rose Isnin, Julai 19, 2010
sy xtau cane nak hilangkan gatai2 tuh...kdg2 tahan je la...

semoga akak cepat sembuh ye...
try g klinik la kak...
meowwmania meowwmania Isnin, Julai 19, 2010
oh boleh guna daun sireh utk cuci mata ker..baru tahu

thanks for the tips :)
rasp rasp Isnin, Julai 19, 2010
waahhhhh kagum!!!
tak tau pun pasal tip daun sirih tu...
tak pedih ke rasa mata tu rendam daun sirih tu ek sis...
nurmisnan nurmisnan Isnin, Julai 19, 2010
salam white rose...

alhamdullilah aku ok dah.
aku ni jenis kurang suka pegi klinik atau hospital. so kalau
ada ubat tradisional yg mujarab aku cuba dulu.. =)

anyway, thanks care about me.. ill will
nurmisnan nurmisnan Isnin, Julai 19, 2010
salam meoww...

no mention k.
boleh le cik adik
kalau mata gatal sgt atau kita
nak bersihkan mata, cuba je cara ni.

isyaallah berkesan. kalau boleh dengan berselawat 3 kali. lupa nak bg tau.. sorry guys... =)
nurmisnan nurmisnan Isnin, Julai 19, 2010
salam rasp...

ishhkkkk... pedih sikit je tapi
berkesan. insyaallah.

mana ada ubat tak pedihkan.. kalau letak eye drops biasa tak berapa jln daa... huhuhu

p.s.. sirih blh juga utk cuci mata agar mata nampak bersih.
Tanpa NamaTanpa Nama Selasa, Disember 25, 2012
Salam sya nk tany la kak kt mne akk bli rohto v eye drop??