Indahnya Pemakanan dan Perubatan Islam keluaran Mekaray Ventures

Assalamualaikum. Pemakanan dan perubatan islam amat sinonim kepada masyarakat kita kerana rata2nya sudah bijak mengamalkan cara Sunnah Rasulullah SAW. Setiap apa yang Rasulullah lakukan baik dari segi pemakanan, perbuatan mahupun amalan, itulah yang terbaik untuk kita ikut dan amalkan demi kesihatan yang lebih baik. Bukan sahaja sihat malahan pahalan besar pun kita dapat. Hebatkan Rasulullah. MasyaAllah...

Kerana hebatnya Sunnah Rasulullah SAW, maka terciptalah produk pemakanan kesihatan dari Mecaray Venture. MEKARAY bermaksud MEKA – MEKAH dan RAY – SINARAN (Sinaran Mekah Yang Bercahaya). Nama sahaja sudah membuatkan kita tertanya apa yang hebat sangat dengan produk pemakanan sunnah ini.


Mecarey Venture telah mengeluarkan dua produk utama iaitu Meka Viniga dan Triple M (Meka Miracle Meal). Kedua2 produk ini telah melalui kajian penyelidikan selama 10 tahun oleh Ustaz Dr. Wan Nasyuriddin Bin Wan Abddullah serta team saintis UKM. Beliau merupakan Pengarah Kanan Jabatan pengajian Al-Quran Dan Sunnah, Fakuliti Pengajian Islam UKM. Beliau juga telah menerbitkan buku “INDAHNYA PEMAKANAN DAN PERUBATAN ISLAM. Mari kita lihat kehebatan dan kandungan produk2 Mekarey Venture ini.

HEBATKAH KEBAIKAN MEKA VINIGA?

Meka Viniga diformulasikan dari sebahagian bahan2 utama pemakanan Sunnah Rasulullah SAW seperti madu + minyak zaitun + habbatusauda + cuka kurma dan juga bahan sampingan ekstak delima + Minyak Kelapa Dara + Garam Bukit dan juga air bertapis. Kesemua bahan2 utama ini mempunya khasiat yang sangat luar biasa dan mampu menjadi penawar pelbagai jenis penyakit terutamanya cuka kurma. Saya akan kongsikan kehebatan cuka kurma nanti. 


APA KELEBIHAN MEKA VINIGA INI?

  • Memecahkan molekul lemak dan secara tidak langsung membantu proses penurunan berat badan.
  • Mencegah pelbagai penyakit atau masalah kesihatan, seperti alergi, jangkitan sinus, selsema,jerawat, kolestrol tinggi, keletihan yang kronik, sakit ulu hati, sakit tekak, dermatitis, artritis(bengkak sendi), gout dan menurunkan tekanan darah tinggi.
  • Meningkatkan kadar metabolisma badan menyebabkan kadar pembakaran lemak lebih tinggi dari biasa. Ini akan memberikan anda lebih tenaga dan menurunkan berat badan.
  • Menurunkan kadar kolestrol dan kadar triglyceride dalam badan. Ini membantu menurunkan berat badan yang disebabkan oleh lemak.
  • Jika diambil sebelum makan anda akan lebih cepat berasa kenyang. Meka Viniga juga akan melambatkan rasa lapar.

Haa... hebat tak penangan Meka Viniga ini. Untuk yang memang nak diet dan jaga pemakanan yang baik, kena cuba produk ini. Memang membantu. Sangat mudah untuk dibawa kemana saja. Hanya koyakkan sachet dan minum habiskan. InsyaAllah mudah2an berkesan dan menjadi penawar hebat kepada anda yang bermasalah kolestrol + penyakit gout + sinus iaitu resdung yang jangan diambil remeh dan sebagainya.

dan lagi macam pula dengan produk kedua Mekarey Ventures? Apa kebaikan Triple M - Meka Miracle Talbinah? 

TRIPLE M - Meka Miracle Meal TALBINAH


Hadith Rasulullah SAW yang bermaksud:
Daripada Aishah RA Bahawa beliau menyuruh agar disediakan TALBINAH bagi pesakit-pesakit dan orang yang menghadapi TEKANAN perasaan atau DUKACITA yang melampau.

Beliau juga berkata ; Aku mendengar Rasulullah S.A.W bersabda ; ” Sesungguhnya TALBINAH itu dapat menTENTERAMkan hati-hati pesakit dan mengHILANGKAN sebahagian dari tekanan perasaan”. Hadith Riwayat Imam Bukhari


Triple M - Meka Miracle Talbinah tidak sama khasiat dan kandungan bahan2nya dari Meka Veniga. Memang berbeza. Triple M Talbinah adalah sejenis minuman yang dibuat daripada tiga bahan utama iaitu biji Syaeer (barli) bersama kulitnya + yogurt + madu lebah asli untuk menambahkan rasa manis. Ia digunakan sebagai pemakanan tambahan dan juga sebagai rawatan alternatif pelbagai penyakit kronik masa kini yang sukar dirawat melalui kaedah moden.

Talbinah dapat menguatkan perut dan meningkatkan keupayaannya untuk menghadam serta menghilangkan kesakitan. Keajaiban Talbinah adalah makanan yang bermanfaat sebagai nutrisi tambahan + efektif pada tubuh dan kemurungan serta beberapa penyakit lain.


SIAPA YANG SESUAI MENNGAMBIL TRIPLE M TALBINAH

Mereka yang mempunyai penyakit2 yang selalu dihidapi oleh semua manusia seperti

  • Kemurungan
  • Penyakit Jantung
  • Asma
  • Goat
  • Kanser
  • Arthritis
  • Eczema
  • Darah Tinggi
  • Parkinson
  • Gangguan Tidur
  • Strok dan lain2 penyakit yang berkaitan
InsyaAllah.. dengan adanya produk Mekarey Ventures seperti Triple M Talbinah dan Meka Viniga mampu memberi penawar kepada penyakit yang anda alami sekarang. Amalkanlah pemakanan yang baik dan elakkan juga dari mengambil makanan yang mampu mendatangkan penyakit.

Pengambilan buah2an setiap hari serta minum air putih secukupnya mampu menyihatkan dan memberi tenaga yang luar biasa. Kurangkan pengambilan gula dan gantikan dengan madu atau gula perang.


MISI DAN VISI SYARIKAT MEKARAY VENTURES

Tuan CEO Encik Norazuan Osman dan isterinya Puan Rosmaliza Miswan

  • Menjadikan Al Quran dan Hadis sebagai sumber maklumat yang bermanfaat dalam mengubati pelbagai jenis penyakit.
  • Membentuk usahawan berjaya dunia dan akhirat iaitu ukhwah “MARKETING NETWORKING” yang saling bantu membantu.
  • Menyediakan bimbingan secara istiqamah.
  • Dakwah dalam perniagaan, menyampaikan khabar gembira kepada seluruh umat Islam tentang manfaat product dan peluang perniagaan.
  • Jihad mengubah scenario permasalahan kesihatan dan kewangan yang dibelengu oleh umat Islam supaya Islam disegani dan ditauladani di seluruh dunia.

Jom kita terjah website MEKARAY VENTURES untuk mengenali produk2 ini dengan lebih lanjut lagi dan amalkan pemakanan sunnah Rasululah SAW.