Brunei : Time gaji mesti parking penuh

Assalamualaikum. Bila time gaji begini keadaan orang kita tidak kiralah baik dari negara mana sekali. Memang dah set dalam minda, kalau gaji jer nak pegi shopping bawak anak jenjalan makan2

Seperti juga ini berlaku di Brunei. Dah dua tiga kali saya pusing2 mencari parking di Timea Square Mall ni. Dah ler menunggu yang lain nak keluar dari parking terkial2. Yang menunggu park nak masuk sabar jer.

Kalau dah tahu ramai orang nak masuk park, cepat2 ler simpan barang2 belanja tu. Jangan bagi orang lain menunggu lama. Ini kekadang siap betulkan cermin mata, tengok rambut, bstulkan tudung dan macam2lah..Buat orang naik geram nak sound pun hado

Adehhh... tak boleh tahan macam ni. Kekadang boleh gak sabar, tapi kekadang mula mulut nak jer keluar ayat cinta tapi mr. hubby kata " sabar.. ini Brunei. Dah memang macam tu orangnya tapi bukan semua".. Ok saya memang penyabar tapi kekadang biasalah. Nama pun perempuan semua nak cepat dan pantas.

Walaupun lama juga duduk di Brunei ni, tapi aku suka duduk sini. Peaceful dan relax. Tidaklah jem teruk macam di Malaysia. Hari2 jem. Hujan ke tak hujan ke tetap jem. Kasihan kekadang pada suami isteri yang berebut2 nak ambil anak2 balik sekolah atau rumah jagaan anak.Nak masak lagi, nak siapkan anak2. Beruntung pada mereka jika isteri tidak bekerja. Boleh kendalikan semuanya. Tapi jika kedua2 yang bekerja? Pandai2lah ya berbahagi tugas dan amanah.

Saya boleh bayangkan kesusahan anda semua. Tapi nak buat macam mana. Redha ikhlas dan terima seadanya.

Kita ni manusia paling hina dan rendah disisi Allah SWT. Apa saja cubaan dan dugaan kita terima seadanya dengan berlapang dada dan perbanyakkan bersyukur dan meminta. Allah suka kita meminta padaNya. Orang yang tak suka meminta ni orang yang terlalu sombong dan bongkak. Jadi jangan jadikan diri kita orang yang sebegitu

Oklah.. tengah duduk2 minum kopi dan makan cinnamon roll di Cinnabon Times Square ni sambik menunggu mr. hubby siap kerja. Nak shopping barang dapur sikit. Yang penting beras basmati Amita Bachan jangan lupa beli. Sedap sangat beras basmati ni. Lembut jer buat makan dengan lauk seharian.

Haaa yang penting beras kat sini memang murah. Beruntung rakyat Brunei diberi harga subsidi beras wangi dan basmati yang berpatutan. Percaya tak semua kedai makan di Brunei menggunakan beras wangi. 10 kg beras wangi cuma BD11.90 jer.. Nangis tak.. Nak nangis kan.. Hahahaha.. tapi saya tak amalkan beras eangi dah sekarang. Beras basmati atau brown rice lebih sihat dan selamat..

Ok guys.. Kalau ke Brunei tu singgah ler Times Square Shopping Mall dan City Squarr. Bersebelahan jer. Nak makan2 nak belanja barang basah kering pun hado. Nak hiburkan diri sambil tengok wayang boleh naik ke second floor. Pergi lift tekan tingkat 4. Jangan lupa. Jangan kata kak no tak payung plak.. ADIOSs..

Times Square Shopping centre
Spg 14-19 Jln Berakas
Bandar Seri Begawan Brunei



Brunei : Time gaji mesti parking penuh