Taska haram punca kes dera - Kosmo

Salam my dear brothers n sisters.. Hati2 ya kepada sesiapa yang sudah atau ingin menghantarkan anak2 ke Taska kerana kebanyakkannya tidak berdaftar dan beroperasi secara haram. Salah satu taska yang telah beroperasi secara haram adalah di Bandar Sri Mahkota Cheras.

Pengarah Bahagian Perundangan dan Advokasi, Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM), Zaitol Salleh berkata, 12 kes kematian kanak-kanak di taska haram dalam tempoh hampir dua tahun kebelakangan ini membuktikan kewujudan taska haram tidak boleh dibiarkan.
Beliau berkata, antara punca kematian mangsa ialah tercekik susu atau makanan, kurang pengawasan pengasuh, terjerut atau terjatuh dari buaian serta mengambil kanak-kanak dalam nisbah yang terlalu ramai. KOSMO
P.S. diharapkan ibu bapa memantau dahulu sebelum menghantar anak2 ke Taska tersebut.  Risau jika taska yang haram, pelatih2 tidak menepati piawaian JKM. Menyesal dahulu pendapatan menyesal kemudian menangis tak berlagu.. Anak adalah harta yang paling bernilai. Utamakanlah mereka..

1 comment... add one now

Abd Razak Abd Razak Rabu, Oktober 06, 2010
Salam sis nur...

Moga sister sihat hendaknya..

Peranan ibubapa kena berhati-hati tentang perkara ni..