Beberapa tanda kita akan terkena penyakit

Assalamualaikum guys... Ini adalah artikel pendek yang aku kongsikan dari seorang sahabat brother Andy untuk tatapan kita bersama. Harapnya dapat membantu dan memberi sedikit info untuk kita agar cuba lakukan tips dibawah ini untuk lebih sihat.

Mari baca beberapa tanda2 kita akan terkena penyakit
Selalu tidur dalam jangka 11 malam keatas. Para pakar menganjurkan tidur sebelum pukul 11 kerana hati akan mengalami proses Detox (Pembuangan Racun) secara alamiah. Jika kita tidak tidur sebelum jam 11 malam, maka hati kita akan menjadi masalah.
Tidak membuang air besar setiap pagi. Para pakar sangat mengesyorkan kita membuang air besar setiap pagi kerana setelah pukul 5 pagi, proses Detox dari Usus berakhir, sehingga sisa-sisa makanan mesti dikeluarkan di pagi hari. Jika tidak membuang di pagi hari akan membuat serapan nutrisi tidak berguna mengalir ke otak, yang akan membuatkan otak memperoleh nutrisi buangan. Itu sebabnya kita akan rasa blur dan otak menjadi slow serta susah untuk berfikir dengan baik. Jika kita membuang pada setiap pagi bermakna otak kita akan dibekalkan dengan isian yang baik2 iaitu makanan yang baru kita makan. Bukan makan yang semalam yang sepatutnya kita sudah buang.
Malas minum air masak atau mineral akan membuatkan kepada kerosakan Ginjal. Para Pakar menganjurkan MINUM AIR MASAK @ MINERAL 8 Gelas. Caranya adalah : 2 gelas jam 6 pagi, 2 gelas jam 9 pagi, 2 gelas jam 12 tengahari dan  2 gelas lagi 3 malam. Jika mahu ditambahkan 2 gelas atau segelas pada malam hari selepas makan malam jam 7 malam juga boleh namun pastikan tidak berais..
Air suam atau sejuk biasa sudah mencukupi dan lebih sihat kulitnya
Jangan undang penyakit ke TUBUH kita dan orang2 yang kita cintai. Sayangilah Malaysia.. Ehhhhh.. lain plak bunyinyer.. hik3..

Nota
Bab buang air besor setiap pagi adalah amalan yang harus kita buat. Mana yang susah nak buang waktu pagi, cuba lakukan cara ini. Sebelum masuk tandas minum air masak segelas atau makan pisang. Duduk seperti biasa ingin membuang dalam beberapa minit. Lakukan setiap hari. InsyaAllah lama2 setiap pagi akan membuang tetapi jangan amalkan membaca semasa melabur yerk. Ada pula penyakit buasir senang datang. Hik3...

P.S. Sekarang pemakanan banyak mengundang pelbagai penyakit. Semoga sahabat2 kita yang mengalami penyakit serius atau tidak, aku doakan agar sembuh dan sihat sejahtera. Kita juga doakan kepada brother JEJAI kita agar cepat sembuh. Semoga Allah SWT memberi kita peluang sekali lagi untuk menikmati keindahan dunia + mendekatkan diri pada-Nya.. Amin.. 
Beberapa tanda kita akan terkena penyakit

0 comment... add one now