Besar hikmahnya Surah Al Fatihah

Asslamualaikum guys.... Setiap penyakit ada ubatnya, melainkan bila sudah ajal maka kita tidak boleh berbuat apa2 dan redha dengan ketentuan-Nya. Namun setiap yang dicipta oleh-Nya ada banyak hikmah dan kebaikan yang kebanyakkan manusia itu sendiri tidak tahu dan tidak mengamalkannya.

Kisah ini aku ambil dari cerita seorang hamba Allah yang pernah tinggal di Makkah. Beliau telah mendapat penyakit yang tidak pula diberitahu apa sakitnya. Tiada doktor yang dapat mengubati penyakit tersebut sehinggalah beliau mula mengubati penyakitnya sendiri dengan mengamalkan Surah Al Fatihah sehingga penyakit beliau sembuh sepenuhnya dengan segera atas keizinan-Nya.

Beliau juga memberitahu kepada sahabat2 tentang Rahsia amalan Surah Al Fatihah dan ternyata sahabat2nya juga sembuh dari penyakit.

Nota
Berkesan atau tidak satu2 amalan dari ayat2 Al Quran itu adalah terpulang kepada semangat orang yang mengamalkannya. Jika dengan penuh keyakinan dengan satu2 ayat itu, bertauhidlah dan berserahlah kepada-Nya. InsyaAllah semangat ayat2 Quran yang dibaca itu aka memberi kesan dengan izin-Nya. Amin

P.S. Akan menyusul kemudian Kelebihan amalan2 Surah Al Fatihah untuk pelbagai masalah dan penyakit....

Besar hikmahnya Surah Al Fatihah

0 comment... add one now