KLIHF 2016 ICC Berakas Brunei 02

Assalamualaikum. KLIHF 2016 yang telahpun berakhir dipamerkan pada 2 Jun hingga 5 Jun 2016 di ICC Berakas atau lebih dikenali Pusat Perdagangan Antarabangsa Berakas Brunei. Event yang paling dinanti2kan oleh pengunjung dan pecinta produk hijab muslimah. Bermacam2 pilihan ada untuk perayaan raya yang akan datang tidak lama lagi.

KLIHF 2016 telahpun dirasmikan oleh Yang Amat Mulia Pengiran Anak Hajah Siti Radhiah dan Yang Amat Mulia Pengiran Anak Wahidah Widadul Bolqiah. Nampak muda dan ayu wajah mereka. Saya dengar berturut2 juga kerabat diRaja hadir memberi support sambil membeli produk2 peniaga KLIFH. Syabas.



Turut hadir pengerusi KLIHF Puan Mona Din memberi penghargaan kepada penaja dan mereka yang banyak memberi support pada pameran KLIHF 2016 kali ini.

Semasa pelancaran ni saya sendiri tidak dapat hadir pada hari berikut dikerana sibuk dengan urusan kerja lain. Almaklumlah.. sibuk urusan kerja rumah. Kekeke.. Ehhh tapi saya datang support KLIHF 2016 juga tau pada 4 dan 5 Jun 2016. Haaaa... 2 hari berturut2 saya beri support pada peniaga KLIHF. Sempatlah interviu sikit2 dan bergambar dengan founder produk memasing. Teruja sekali bila ada retis yang datang join. Haaa siapa tu??

Siapa lagi kalau bukan retis jelitawan muda selalu Datin Umie Aida, Betty Banafi, Ustaz Don mewakili produk, Lisdawati, Shahezy Falak, Mia Sarah, Heliza dan Yath Hamzah.

Masa mula2 melangkah masuk pintu KLIFH ICC ni booth pertama yang saya jumpa adalah Datin Umie Aida. Seronok tengok dia melayan pelanggan yang datang. Baik kecil maupun yang dewasa. Memasing nak bergambar.



Saya sempat juga bergambar bersama Datin Umia Aida. Yang kelakarnya Datin sempat sarungkan telekung keluaran designnya sendiri. Cantik tau. Lain dari yang lain. Nak tengok ke? Cer tengok bawah ni. Sarung terus dan hanya tinggal pakai stokin jer. Make sure pada lengan tu ada sarung atau lengan panjang. Agak2 berapa ragenya. Haaa boleh tengok kat gambar tu.



Selain itu saya juga turut berbual dengan founder ALKAUTHAR Puan Norlizahayati. Seorang usahawan wanita yang berjaya menghasilkan produk telekungnya sendiri. Memang sangat berkualiti dan selesa dipakai. Saya sendiri jatuh cinta you. Hehehe..

Oklah.. cerita banyak tak guna. Mai kita cuci mata sat.



Bersama founder AlKauthar Puan Norlizahayati dengan produk telekungnya CONFORT EXCLUSIVE ELEGANT. Memang sangat selesa dan sejuk materialnya tau. 



Bersama Founder Salsabeela Muslimah Attire Puan Fatima yang sentiasa anggun dan ayu. Koleksi dari rekaan Salsabeela menepati citarasa wanita muslimah sejati yang gemarkan rekaan moden tetapi elegant selesa dan menawan. Boleh terjah facebook SALSABEELA MUSLIMAH ATTIRE.



Bersama isteri founder The Tuniq By Almas. Encik Mohamad Alfian tuan punya the Tuniq orang Muor Johor. Nasib masa berborak tak ngomong jowo. Nganga jap saya kang. Hahaha...



Bersama peniaga dari Indonesia. Sebelah kiri saya pereka fashion muda Nusaibah Jazuli dan rakan2 yang lain. Peramah dan comel orangnya. Rakan2 Indonesia semuanya sporting. Karen 



Booth Ustaz Don. Minyak wangi pun ada. Memang sedap bau dia kalau buat solat dan menghadiri majlis2 ilmu dan sebagainya


Booth Aidijuma 


Bersama big bos Ronasutra. Siapa tidak kenal dengan produk mineral ni. Saya sendiri menggunakannya sejak 2013 lagi. Memang awesome. Siapa pengguna Ronasutra? Produk terbaru keluaran Ronasutra dah keluar. Nak tau apa dia kena terjah mana2 branch yang ada ya.




Lisdawati juga memiliki jenama produk tersendiri. Saya pun lupa apa nama booth Lisdawati. Hehehe.. jangan marah ya. Secara spontan terjumpa Lisdawati semasa beliau mengadakan offer terbuka kepada pengunjung yang datang. Siapa dalat jawab dia dapat shawl Lisdawati yang beliau pakai tu. Cantik juga. Corak rimau bintang. Nice..



Bersama founder Tudung People. Anggun dan peramah orangnya 



Bersama retis. Siapa tak kenal Puan Betty Banafy dan Puan Suhara. Masing2 memiliki perniagaan sendiri. Puan Betty ada butik baju dan Puan Suhara pula miliki Suhara Art Jewel. Sempat berjumpa mereka sebelum terbang pulang ke Malaysia. Semoga ketemu lagi pada 24hb Jun ini. 

KLIHF 2016 kali ni memang meriah walaupun ada yang kata tahun lepas lebuh gempaq. Apa pun yang penting semua datang support dan sporting. Saya suka dengan keadaan serta keamanan peniaga2 semasa pameran KLIHF ini dijalankan. Memasing berniaga kerana Allah. Bukan kerana nafsu. Inilah cara peniaga yang kita mahukan.

Semoga KLIHF berterusan kekal dan utuh mengeratkan silaturahim antara negara2 yang hadir dan mempamerkan produk2 hijab yang lebih moden dan anggun menawan.

Nota. Kalau nak ke ICC atau Pusat Perdagangan Antarabangsa ni senang je.  Cari Stadium Bolkiah National. Depan tu jer atas bukit. Berdekatan sangat dengan Times Square City suare. WAZE jer search ICC Berakas. Jumpalah tu.

ICC - Jln Stadium, Berakas, Bandar Seri Begawan BB4710, Negara Brunei Darussalam

Telephone: +673-2380944
Fax: +673-2381302