Perasmian Sunshine September NASOM bersama Media

Assalamualaikum. Suria KLCC sekali lagi bergabung tenaga bersama Alamanda dan Mesra Mall untuk kerjasama dengan Sunshine September demi menyebarkan kesedaran tentang autism dan mengumpul dana untuk National Autism Society of Malaysia (NASOM).

Dengan sokongan selebriti seperti Deborah Henry, Daphne Iking dan Adibah Noor dan lain-lain, kempen ini akan memberikan harapan dan perubahan positif kepada rakyat Malaysia dengan autism. Sebelum itu rasanya masih ada lagi antara pembaca tidak faham maksud sebenar autism.

Sunshine September Suria KLCC - NASOM
AUTISM?
Autism adalah istilah yang merujuk pada sekumpulan gangguan perkembangan yang mempengaruhi otak. Gangguan pada otak ini mempengaruhi kemampuan seseorang untuk berkomunikasi, menjalin hubungan dengan orang lain, dan merespon dunia luar dengan baik.

Orang yang menderita autism punya kecenderungan untuk mengulangi tindakan atau ketertarikannya, dan punya pola berpikir yang kaku.

Penderita autism mempunyai berbagai tingkatan. Sebagian penderita autism ini bisa berfungsi pada tingkat yang relatif tinggi, dengan kemampuan untuk berbicara dan kecerdasan yang utuh.

Sementara yang lain, punya tingkat kesulitan yang serius untuk berbicara, dan sebagian yang lain sama sekali tidak mampu berbicara.


Dengan adanya pertubuhan NASOM - Nastional Autism Sociaty of Malaysia, banyak cara kita boleh menjadi sebahagian daripada perubahan ini menarik untuk mereka yang mengalami autisme. NASOM telah menubuhkan kaunter penerangan di semua pusat untuk mendidik orang ramai mengenai autisme dan cara2 untuk mendapatkan bantuan untuk individu autisme.

Mulai 3 September hingga 30 September 2015, mereka akan menjual T'shirt, stationary dan set kutleri manakala NASOM akan menjual seni dan kraf barang dagangan dan lukisan yang dibuat sendiri oleh kanak2 NASOM di Alamanda Putrajaya, Mesra Mall di Kerteh dan Suria KLCC. Jomlah ramai2 kita memberi support sambil menderma.


Sunshine September Suria KLCC NASOM - Cantik2 tau barangan yang dihasilkan sendiri oleh anak2 Autism ini. Setiap belian yang anda beli sudah tentunya sedikit sebanyak mampu membantu adik2 kita ini. Terima kasih

Dan lagi, seorang lagi adik autism Umar Hasfizal dengan lagunya U RAISE ME UP. Klik SINI untuk tonton video Umar Hasfizal. Memang berbakat adik kita ini. Setiap 1 like anda mampu memberi sumbangan RM1. Jika sampai mencecah 10 ribu LIKE, pihak Suria KLCC akan mendermakan RM10,000 kepada pihak NASOM. Syabas Umar dan semua yang telah membantu LIKE video Umar. Sudah tercapai melebihi 12 ribu lebih.  

Terima kasih juga atas kerjasama pernghargaan kepada Woman Weekly Magazine, radio astro LITE FM. 


Sunshine September Suria KLCC - NASOM dan adik2 Autism


Sunshine September Suria KLCC - Dephni IKing


Sunshine September Suria KLCC - Deborah Henry dan kiri dengan T'Shirt biru Mr. Andrew Francis 


Sunshine September Suria KLCC - Artis sicantik manis Norish Karma juga hadir untuk memberi support kepada usahasama Sunshine September.


Sunshine September Suria KLCC - Segarkan diri bersama2 mereka di Harrods Cafe. Inlove coffee hitam Harrods. Terima kasih.

Apa lagi. Hadirkan diri untuk memberi dorongan usaha Sunshine September demi masa depan autism. Ingat ya.. setiap barangan yang anda beli akan disumbangkan kepada NASOM. Beli sambil menderma. untungkan. Pahala pun dapat. 

Selamat berhujung minggu semua. Habiskan cuti2 anda untuk kuality yang baik bersama keluarga tercinta.