Pengalaman paling hebat bersama NIKON di Sunway Lagoon


Assalamualaikum. Pada 4 Jun 2015 yang lepas kami media dan bloggers telah dijemput syarikat besar Nikon sempena memperkenalkan produk Nikon terbaru mereka. Apa yang lebih menarik lagi kami diberi peluang mencuba sendiri produk NIKON terbaru dan bersantai di Sunway Lagoon Park. Pastinya tertanya2 mengapakah dilakukan di Sunway Lagoon? Apa kaitan Nikon dengan Sunway Lagoon? Haaaaa.. ini yang saya akan kongsikan kepada anda semua.

Nikon adalah satu jenama yang tidak asing lagi kepada semua penggemar fotografi. Bukan saja kepada pakar2 fotografi malahan kepada sesiapa sahaja yang meminati keindahan alam semulajadi ciptaan Tuhan, pasti akan memiliki beberapa kamera dengan pelbagai jenis. Nikon adalah salah satu jenama yang paling popular dan menjadi kegilaan kepada sesiapa sahaja termasuk saya.

PRODUK TERBARU NIKON


NIKON COOLPIX P900
  • Alami kelajuan ultra fotografi dengan zoom yang berkuasa tinggi dan menikmati tindakan dengan jarak dekat COOLPIX P900 yang baru. Dibuat untuk pengguna dan penggemar NIKON yang gilakan kualiti imej yang unggul dengan P900 16-1 megapiksel dan ia baru dual Kesan teknologi VR Optik mempunyai prestasi terbaik super telefoto dalam sejarah pelbagai NIKON COOLPIX.

  • Gabungan sempurna daripada zoom optik mencecah sehingga 2000 mm, di samping Dynamic Fine Zoom dengan jangkauan panjang tempatan 4000mm , sangat berguna apabila merakam pelbagai subjek, dari alat mengesan untuk menangkap objek burung dan ruang landskap yang sangat luas dalam gambaran yang cantik dan kemas.


NIKON COOLPIX D5500
  • Seperti seorang artis, penglihatan seorang jurugambar tidak harus terhad dengan alat itu. Itulah sebabnya NIKON telah membuat DSLR DX - format yang lebih intuitif berbanding sebelum ini. D5500 ini direkabentuk dengan sensor mata pintar + peningkatan besar dalam kajian imej dan serba boleh skrin sentuh sudut monitor untuk menjadikannya lebih mudah bagi anda untuk mengejar usaha kreatif anda. 

  • 24.2 megapiksel sensor imej tanpa penapis laluan rendah optik (OLPF), dilengkapi dengan kuat EXPEED 4 enjin pemprosesan imej + badan ringan padat yang menawarkan cengkaman yang lebih selamat yang lebih kukuh. Terbina dalam Wi - Fi® yang membolehkan anda memuat naik imej yang mengagumkan  dengan lancar, jadi anda boleh berkongsi minat anda untuk fotografi dengan peminat seperti yang anda gambarkan.


NIKON 1J5
  • Kamera bergaya dan ringan membentangkan gambaran yang sempurna melalui menembak berterusan terpantas di dunia dengan autofocus dan singkat masa menembak lag dunia, dalam badan padat dilengkapi dengan spesifikasi skala penuh.

  • Dengan kelajuan terpantas menembak gambar sedunia dengan autofocus (AF) sehingga kira2 20 bingkai gambar dalam sesaat (fps) dan paling singkat menembak masa di dunia, J5 20.8 megapiksel turut dilengkapi dengan pembaruan belakang iaitu pencahayaan CMOS sensor imej dan EXPEED 5A enjin pemprosesan imej yang baru. Sebagai kamera mudah alih padat dan ringan, keboleh penggunaan J5 dipertingkatkan termasuk butang Fungsi (FN), sentuhan miring monitor skrin LCD dan mengambil gambar diri sendiri yang lebih cantik dan mesra + kawalan manual penuh + dan terbina dalam Wi -Fi® dan teknologi NFC. Di samping itu, J5 menyokong rakaman 4K filem yang membuat definisi tinggi ultra ungkapan imej jenama.


  • 13.2 megapiksel * 1, COOLPIX S33 dengan 3x optik dan 6x Dynamic Fine Zoom * 4. Dilengkapi dengan sensor CMOS dan kanta NIKKOR, kualiti imej adalah terjamin, Dalam apa jua keadaan cuaca sekalipun.

  • Sama ada di pantai + water park atau mana2 jua keadaan bersama anak2 atau bercuti ski dengan kawan2, ini kalis air (sehingga 10m) + aman kejutan (menentang setitik 1.5m) + tahan sejuk (sehingga lebih kurang -10°C) dan tahan debu (JIS / IEC perlindungan Kelas 6 (IP6X). Sangat mudah dengan fungsi Underwater Face Framing yang secara automatik mengesan muka orang dalam air untuk melepaskan pengatup, sesuai untuk mereka yang ingin menembak semua keseronokan dalam air degan lebih terang. Sasaran Mencari autofocus, yang mengesan dan memberi tumpuan kepada subjek utama apabila butang shutter-release ditekan separuh, juga terdapat dalam titik dan mod menembak.

  • Mengenai S33 ini saya memang suka sangat menggunakan semua spec yang ada. Sangat enjoy dan gambar pun sangat terang walaupun didalam air.

kesemuanya ada empat produk NIKON kamera yang baru di lancarkan. Saya suka kesemuanya. Kalau boleh dalam list keinginan, saya nak grab NIKON 1J5. Cute dan nampak klasik. Saya sukalah. Anda suka yang mana? Jom dapatkan keinginan kamera idaman anda sekarang. Tapi sebelum habis cerita kita tengoklah apa sahaja yang kami lakukan aktiviti2 bersama NIKON team dan media bloggers. Jom..

Gambar2 dibawah ini semuanya diamvil menggunakan kamera CoolPux S33.


Bergambar selfie bersama blogger dengan S33. Sangat terang dan bewarna warni. Peace untuk semua


Bergambar bersama Mr, David Ng - NIKON Malaysia General Manager dan blogger Hanny 


Semasa dalam air. Gambar yang di set menggunakan tukaran dalam air menggunakan sudut underwater. Sepatutnya boleh lebih terang jika bijak menembak. Saya selfie sendiri.. Tak tahan dalam air.. Tembak saja mana yang sempat.  

Gambar mama Hanny yang saya tembak menggunakan sudut mirror. Gambar yang sangat terang dan jelas. Cantik aliran air yang mengalir deras kebawah.


Gambar yang diambil ni sebenarnya sangat terang dan jelas percikan air dan warna. Bila dijadikan berbentuk collage saya kecilkan saiznya. Memang cantik tau. 


Gambar ini juga saya ambil semasa sekumpulan budak2 ini bergurau senda bermain air. Cantik dan jelas. Ada lagi beberapa keping gambar saya tembak. Memang sangat sporting adik2 ini. Terima kasih 


Amacam.. best tak kamera CoolPix S33 ni. Kena grab sendiri baru tau betapa seronoknya enjoy menembak dalam air menggunakan S33. Tak rugi beli. Harga pun berpatutan.

Semasa hari contest bersama NIKON telah dijalankan. Nasib kami tidak berapa luck. Tahniah kepada ketiga2 group yang memenangi voucher AEON bernilai RM150 - RM50.

Terima kasih sekali lagi kepada NIKON kerana menjemput kami media dan bloggers gets up close and personal experience with NIKON's latest offerings. Semoga kita dapat bekerjasama lagi dimasa akan datang. Kami enjoy sangat event seperti ini. Memang terbaik. Semua team NIKON sangat peramah dan bekerjasama. Syabas diucapkan. 

Tidak lupa juga kepada SUNWAY LAGOON kerana menaja kami. Kami sayang Sunway Lagoon. Kami semua enjoyyyyy....



0 comment... add one now