Kopi belajar mengira jam

Kopi belajar mengira jam
Assalamualaikum guys... Semalam Kopi berpusing2 meja sambil melihat jam didinding. Sebelum ini tidak dihiarukannya jam dinding yang sudah berbulan2 tergantung. Dan akhirnya dia melompat naik atas meja sambil duduk kusyuk tengok jam dinding IKEA yang berharga RM9.90. Hati tergelak juga tengok gelagat dia. Last2 aku bangun dan turunkan dia bersama2 jam itu sekali. Nak tahu apa yang dia buat bila dah dapat jam dinding? Jom minum dulu sambil jeling2 gelagat wak Kopi.. hik3..
Kopi tengok khusyuk jam dinding, tau ker mengira jam jarum? Agak2 pukul berapa?
Kopi = Topi tengah kila ni Ummi.. ehhhh... naper manyak tangat jalum jam ni Ummi? 
 Kopi = Lasa2 nyer Topi tau dah tapikan...... macam mana nak tila. Jalum laju tangat.
  Ehhhhhh ehhhhhh.... dia punyer bunyi tu bicing ler Ummi. Cucah Topi nak pokes
 Alaaa... tak nampak pelak. Betul ter jalum ni Ummi. Macam tipu jerk...
Ahhhh... cucah ler bajar jam. Baik Topi tdo dalam totak. Lagi best.. Apa tenok2.. Ada utang???

Ummi = Amboi2.. Kalau dah malas, macam2 cerita dia buat. Jam jarum lajulah + bisinglah + tak nampaklah = MALAS sebenarnya. Tau tidur makan terlentang.. Itu ajer ler kamu.

Nota
Gelagat kucing ni sebenarnya macam2 kerenah ada. Ada yang rajin tidur. Ada yang rajin makan. Ada pula yang rajin bermain sambil bergurau senda. Tapi kalau Kopi ada teman pasti dia tidak kuat tidur. Betul tak3..

P.S. Kopi ini suka bermain. Game yang dia suka main sorok2. Memang pantang kalau kita tenung + berlari sembunyikan diri. Pasti dikejar dan dicari sampai dapat. Kalau tak jumpa mula mulut dia bising macam sebut "Ummi Ummi Ummi".. hik3.. Macam betul jer tuh.. har3... Ok guys.. enjoy hari sabtu dan ahad..



0 comment... add one now