Nama tipu titer kopi atau tam tam

Assalamualaikum guys.. Firstly nak ucapkan perkataan MAAF pada korang kerana kes2 tergendala yang berlaku pada template aku. Tapi aku decide pakai yang ini sudah. Ada ke takder read more tuh bila2 aku free aku buat nanti. Sekarang nih aku tengah sibuk menguruskan si ketot yang telah menjadi pengganti Tum Tum. Jom ler kita layan...


Goreng your way to LMFAO!

Yang ini Grey - Mula2 tengok jer terus suka giler.. Tak sabar nak jumpa. Bila dah jumpa memang tomey. Lagi tomey dari Tum Tum masa kecik2 dulu. Har3.. amik kau TumTum Ummi kutuk. Tengah syok mendukung Grey bulu2 dia plak banyak gugur. Habis baju hitam aku nampak bulu2 Grey. Decide memang nak grab ini tapi mr. hubby kata biasa jer. Aku lagi suka coz sama lebih kurang Tum Tum.. Tomeykan... Geramnyer....


Last sekali aku minta tuan jual kucin nih keluarkan yang warna grey hitam putih. Ada 3 warna kesemuanya. Bila sampai2 jer atas meja, terjerit jugak aku. Santikkkkkk.... Cuba korang tengok gambar yang sebelah kiri korang. Bulu putih cream disekeliling leher dia macam bentuk ring.. Tomeyyyyy.. Sebelahnya adik dia kot. Female.. Ingat nak grab sekali tapi tak larat karang aku nak jaga.. Lagi pun dia penakut sikit dengan orang. 


And finally kitorang dah decide nak culik yang ini. Hidung hitam + mata hijau cerah + biji mata halus tajam. Orang China kata kalau kucing ada 3 warna bawa ONG. Bagus tuh.. Percaya ker?? Hik3.. Masa tengah borak2 nak tengok mak abah kucing nih tuan kucin tuh kata mak dia tengah mengandung lagi. Padahal anak kucing ni baru jer lahir 30 December 2011. Memang hebat ler mak kucin nih.. hik3.. Dahsyat..


Yang ini plak abang pada kucin2 2 ekor tadi. Umur dah satu tahun tiga bulan. Bulu warna hitam + grey + putih. Tapi banyak warna hitam keperangan.. Tuna kucin tuh kata ini dah kurus sikit kena diet. Kalau tidak masuk dalam cage nih ngam2 badan dia. Memang demuk budak nih.. hik3..


Sampai2 jer di rumah memang lepaskan dulu tapi mulut dia mak aiiiii.. Macam joyah ler. Bising bingit mengiawwww dia. Mungkin kerana dia takut lagi. Lepas setengah jam tuh aku mencari merata2 satu rumah tak jumpa. Panik jugak. Last2 cuba tengok bawah couch. Dia menyorok bawah tuh. Bagi makan tak nak minum tak nak.. Tiba malam kitorang kena kurungkan dia untuk 3 atau 4 hari. Kena ajar dia guna toilet dengan betul. Kalau tak kurungkan susah coz dia tak akan tau mana dia nak poo poo atau shi shi.. 


Hari kedua dalam kurungan dah macam bising bagai. Tak reti diam mulut dia. Dia punyer mengiauw tuh boleh dengar sampai rumah orang sebelah. Nyaring sangat.. Letakkan makan dan minuman serta mangkuk tandas pasir dalam cage dan biarkan. Memang tak sampai hati nak kurung dia begitu. Tapi memang terpaksa kena buat untuk dia pandai pergi tandas dengan betul. Kalau tidak memang bersepah ler nanti.. Tak larat ler den.. =(


Dan inilah titer.. Nama tipu2 titer yerlah Tam Tam atau Topi (kopi).  Umur titer balu 3 bulan. Besday  titer talih 30 Disember 2011. Ummi bagi nama titer Topi pasal warna titer macam air topi. Abah pula bagi nama Tornago (Cornago). Pasal dia suka nama basikal tuh. Titer pun tak tau mana satu nama titer. Kalau unkel2 dan Anti2 suka panggil nama KOPI, titer pun suka tebab titer suka nengok ummi minum topi. Weeeeee....... Ok tumer.. Dumpa lagi. babaiiii...

0 comment... add one now