Cara pakai tudung dengan betul - Ustaz Don

Assalamualaikum guys... Review post ceramah Ustaz Don tentang pemakaian tudung dengan betul. Tidak kiralah nak pakai tudung berfesyen jenis Hana Tajima atau Yuna atau tudung saji ker, janji tudung menutupi bahagian2 yang wajib kita tutup. Dan berharap sangat semoga dibulan ramadan ini kaum perempuan2 diluar sana mendapat seru dan hidayah dari Allah SWT untuk menutup aurat mereka. Hal duniawi ini tidak kemana kita. Akhirat itulah yang harus kita kejarkan..

Jom makeover dinding anak2 kita

Syarat2 mememakai tudung dengan betul dan tertib hanyalah dengan melabuhkan kain tudung lebih dari paras dada hingga ke perut. Kain tudung janganlah terlalu jarang hingga boleh menampakkan bahagian tubuh badan kita terutama terlinga dan leher. Pemakaian tudung seharusnya dipakai menutupi bahagian dada atas dan bukannya memakai dengan memasukkan dalam baju. Itu salah dan jelas2 menampakkan bentuk dada.



Nota
Mudah saja sebenarnya pemakaian tudung cara yang betul. Bila dah ikut cara2 diatas tadi barulah kita nak lilit macam Hana Tajima atau Yuna pun dah boleh. Ikut korang ler. Baju juga memainkan perasan penting. Janganlah terlalu ketat hingga menampakkan bentuk tubuh badan. Longgarkan sedikit pun tidak mengapa. Tidak rugi pun kita, malah lebih pahala yang kita dapat. 

P.S. Aku pun adakalanya pakai tudung berfesyen.. Biasalah zaman moden semuanya nak stylo. Jadi tak salah kalau nak berfesyen asalkan kita ikut cara yang betul. Selamat berpesan2 kepada saudara mara dan sahabat handai terutama adik perempuan kita agar tutup dengan sempurna. Mudah2an teguran yang baik lebih nilai maknanya..

0 comment... add one now