Kucing mak berjari lapan


Assalamualaikum dan salam Syawal guys.... Hari ini dah raya ke berapa ekkkk?? 7 Syawal atau 8 Syawal.. Tak kisah ler janji aku rasa lagi hangat2 raya dari Malaysia. Rindu suasana kampung. Memang berbeza kalau nak bandingkan raya di bandar. 80% suasana raya tuh lagi HANGAT. Hik5.. 

Oklah.. Sebenarnya dalam Syawal kita beraya nih bukan kita2 jer yang sibuk bangun pagi tolong masak, tolong bising. Hahhh... nak tahu saper yang suka melalak pagi2 buta kejut orang bangun subuh?? Ini ler cik Ruby kita. Nama glamour ala2 artis gituh.. Tapi muka ala2 JLo.. hu3. Mak aku nih memang suka kucing. Asal ada kucing datang jer dia ajak borak. Lagi2 bila dia kat dapur. Bukak jer pintu dapur, mulalah 3 hingga 4 ekor kucing buang datang ngesot2 kat kaki mak aku minta makan. Hati mau baik.. Whiskes ruby jugak jadi mangsa.. Korban apa saja yer Ruby...


Sebenarnya Ruby nih pelik sikit. Dia punya keistimewaan yang luar biasa. Dia mempunyai 8 jari. Masa mak cer ceta ruby nih istimewa pada jari, aku kureng nak caya sikit coz mak kadang2 suka bergurau. Tapi itu semua kejadian Allah.. Dia boleh jadikan dan berikan pada mereka yang sayangkan binatang.


Gambar kurang jelas kerana waktu nih jam 4 pagi raya. Kalau dilihat dari kanan korang akan nampak lima jari normal kucing + 3 jari susulan...


Waktu nih aku bangun nak masak lauk raya. Tengok2 kat dapur mak dah bangun dulu. Dia kata Ruby kejut dia bangun suruh masak. Har5. Aku gelak jer. Tengok ler tuh memang suka kejar sesiapa jer yang masuk dapur terutama kalau dia nampak MAK aku.. Kalau jumpa Pak Misnan confirm dia lari lintang pukang.. Hik5.. Abah aku suka sakat ganazzzzz..... Zassssss 


Nampakkan jari tangan kiri Ruby.. Kesemua tangan dan kaki Ruby mempunyai jari lebih dari 5..


Haper pandang2.. Hutang sudah bayar lagi mau tenung saya kaaaa.... har5...

Nota
Kalau binatang istimewa tiba2 datang kerumah bermakna ada sesuatu keajaiban atau rezeki akan datang menyusul.. Tapi itu kata pepatah orang tua dulu2.. Namun jangan diambil endah kerana rezeki itu semua datang dari doa kita setiap hari... Lagi2 bila hadirnya dia di bulan Ramadan... Amin

0 comment... add one now