Golden Churn Pure Creamery Butter memang sah HALAL di Brunei


Gambar dari The Brunei Times 

Assalamualaikum dan salam ramadan.. Semalam aku membuat n3 tentang isu HALAL HARAM produk GCPCB (Golden Churn Pure Creamery Butter). Di Malaysia termasuk Sarawak Sabah telah melabelkan GCPCB ini HARAM dimakan namun di Negara Brunei telah mengesahkan bahawa GCPCB adalah HALAL dan selamat untuk di makan. Baca Brunei Times untuk cerita selanjutnya walaupun berita ini sudah disiarkan sejak 6 Ogos 2011 lalu. 

Nota
Semoga kekeliruan yang berlaku tidak kira aku atau kepada semua pembeli2 sudah terurai. Fenin juger kepala nih bila memikirkan makanan2 yang ada dipasaran sekarang terlalu banyak label HALAL namun bila di buat ujian terbukti pula HARAM dimakan dan SEBALIKNYA. Sudah banyak perkara sebegini berlaku. 

P.S. Terkadang kekeliruan boleh berlaku jika produk yang diuji itu berkemungkinan dari produk yang lama atau yang baru. Tidak mustahil jika ujian yang diterima adalah berbeza seperti yang berlaku sekarang.... Apapun aku tetap ingin berpesan kepada semua agar berhati2 sahaja. Kalau mushkil atau was2 tak perlu makan. Simplekan.... 

0 comment... add one now