Daun limau nipis hilangkan bau badan

Daun dan limau nipis. Gambar kredit mr. google

Assalamualaikum guys... Hari tuh aku kongsi tentang bagaimana menghilangkan bau ketiak dan bahayanya menggunakan diodoran yang merbahaya mempunyai kandungan Aluminium C. Jika boleh elakkan dari penggunaan deodorant tersebut untuk kesihatan kita.

Kali ini aku kongsikan lagi satu petua atau tip untuk menghilangkan bau badan + ketiak bau asam. Jom kita cuba. Mana tau boleh membantu korang yang sentiasa risau dengan penampilan diri berhadapan dengan orang ramai.

Cara2nya mudah saja.
Ambil beberapa helai daun limau nipis. Tumbuk halus seperti tumbuk daun inai. Kemudian dibulat2kan kecil seperti jamu MAK DARA. Hahahaha... sesuai ker?? Sorry kidding. Tak perlu tunggu kering. Makan setiap pagi dan petang atau malam. Buat setiap hari jika mampu. InsyaAllah bau badan akan berbau wangi. Jimat sikit minyak wangi korang bukan. Selamat mencuba.

Nota:
Kalau ada lebih daun limau nipis, semasa mandi boleh di gosok2 dibahagian bawah lengan atau dalam bahasa saintifiknya ketiak. Bilas seperti biasa. Lepas tuh cuba cium. Mesti wangiiiiii... Huhuhuhuhu..

{ 8 comments.. read them below or add one }

meowwmania meowwmania Rabu, Jun 08, 2011
bab makan tu loteh skit tp kalau sapu2 boleh je ;)
shahjiehan shahjiehan Rabu, Jun 08, 2011
slalu gak gunakan limau ni..bile badan dah mula berbau la.. hahahaha
Yastro Yastro Rabu, Jun 08, 2011
Sejak duk bando ni dah x penah mandi guno limau/daun...kat kmpg dulu ade gak..maklumla bahan mudah didapati...
#La ni mmg guna deodorant je...tp x tau lak ade yg guna Aluminium c....kene wat spot check pas nihh...
Nur Misnan Nur Misnan Khamis, Jun 09, 2011
cik momon nih....
mesti letih sikit
tapi berbaloi.. takpe2
cuba sebiji 2.. nanti ok tuh
Nur Misnan Nur Misnan Khamis, Jun 09, 2011
oh yer shah.. gd 4 u
amalkan selalu..
mcm permaisuri plak nanti berbau...
harummmm jer
Nur Misnan Nur Misnan Khamis, Jun 09, 2011
yo bro Yastro...
lama tak nampak?
kena cek bro.. takut
memudaratkan kesihatan...
hari tuh aku ada buat
tentang bahaya ubat ketiak...
bro cari link nya
ada sertakan bahan2 yg bahaya..
akubiomed akubiomed Khamis, Jun 09, 2011
Tawas juga elok untuk menghilangkan bau badan
Nur Misnan Nur Misnan Jumaat, Jun 10, 2011
betul tuh bro biomed
selain tawas, garam
juga blh dijadikan diodorant
tapi bkn garam masak ler...