Awas!! Tektik baru perompak jalan raya

Aku bertelur sebab suruh manusia makan, bukan suruh baling kat kereta.. 

Assalamualaikum guys...  Lihat ini dan tampal kat dahi korang kasi peringatan untuk keselamtan. Info ini aku ambil dari blog Nur Kasih huhuhuhu.. Bukan2 dari nama tuh tapi dari blog Nur Cetusan Rasa tentang tektik2 baru perompak yang mahu merompak mangsa2 dijalanan.. Jom baca dan sampaikan pada sahabat2 handai dan keluarga2 tersayang.. Thanks Nur and credit for u.. =)

Jika anda sedang memandu di waktu malam dan cermin kereta anda dilempar telur ayam. Jangan on wiper @ pancut air... Terus memandu dengan apa yang mampu di lihat... hingga tiba di tempat selamat... Ini kerana jika telur ayam bercampur dengan air ia akan jadi susu.. dan akan kaburkan 92.5% tahap penglihatan mata kita.. yang akan memaksa kita berhenti tepi jalan dan di situlah kita akan menjadi mangsa perompak... Inilah teknik baru di gunakan perompak... berhati-hatilah.

Dan lagi sekarang makin menjadi2 manusia giler simbah asid. Sekarang manusia giler ini akan mencari mangsa pada waktu malam dan pejalan kaki. Jadi berhati2 ya guys bila nak lintas, nak jalan sorang2 atau berdua kat tempat tak ramai orang. Berhati2 jerlah... Baca doa keluar rumah dan mohon pada-Nya agar dijauhkan dari segala mala petaka.. InsyaAllah.. Malaikat akan menolong kita... Selalu ingat pada-Nya

0 comment... add one now