Malam ini bulan terlalu dekat dengan bumi

Assalamualaikum guys.. Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..
Dah kecoh satu dunia malam ini Sabtu bersamaan 19 March 2011 (15 Rabiul Akhir 1432H) bulan akan berada di Obit bumi 356,700km. Perkara ini berlaku selepas 18 tahun sudah berlalu.

Sebenarnya jarak bulan dengan bumi adalah sejauh 406,300km. Pada malam kemunculan bulan nampak lebih besar dan sangat terang benderang. Itupun bergantung pada cuaca pada hari itu

Difahamkan para santis dan ahli astronomy meramalkan dunia akan berlaku ribut taufan + gempa bumi + letupan gunung berapi didaratan dan dilautan serta pelbagai kejadian yang sukar untuk diramalkan. MasyaAllah! Terlalu besar dan takutnya keadaan ini berlaku. 

Nota :
Takutnya diri bila mendengar gempa bumi, letupan gunung berapi dan pelbagai bencana akan berlaku. Wahai sahabatku... mari kita sama2 dekatkan diri kepada-Nya agar kita digolongkan kedalam golongan orang2 yang berimana dan di cintai oleh Allah SWT.. 

P.S. Jika kita boleh memesan kepada kebaikan maka sampaikanlah pesanan itu. Kita tidak tahu apa akan terjadi pada malam ini atau esok atau seterusnya. Persiapkanlah diri untuk bertemu dengan-Nya agar tidak menyesal dikemudian hari. 
Malam ini bulan terlalu dekat dengan bumi

{ 10 comments.. read them below or add one }

akubiomed akubiomed Sabtu, Mac 19, 2011
Saya baru sebentar tadi mengambil gambar bulan. Memang saiz bulan lebih besar dari biasa.

Tarikan graviti turut menyumbang kenaikan paras air laut
faiz faiz Sabtu, Mac 19, 2011
mcm2 berlaku sejak akhir2 ni..
Solihin Zubir Solihin Zubir Sabtu, Mac 19, 2011
kat sini mendung.. x dpt nk tgok bulan..
Uncle Lee Uncle Lee Sabtu, Mac 19, 2011
Hello Nur, just dropped by say hello.
Regret my bahasa out of tune to faham your this posting.
Anyway, you keep well, have a beautiful Sunday.
Lee.
ps, I love your ikan masin.....have displayed your picture of it.
white rose white rose Ahad, Mac 20, 2011
assalamualaikum kak nora...
sy baru baca kat blog member...
cite hal ni la...

sy terlepa nak tgk nye...
seharian internet takleh nak access...

ciptaan ALLAH mmg hebat...
Nur Misnan Nur Misnan Ahad, Mac 20, 2011
hai bro biomed
itulah.. saiz bulan memang nampak
berbeza dari hari lain..
sedikit besar dan sungguh terang...
Nur Misnan Nur Misnan Ahad, Mac 20, 2011
hai faiz.. dunia semakin tua
dan semakin teruk kerana manusia
itu sendiri yg byk merosakannya...
Nur Misnan Nur Misnan Ahad, Mac 20, 2011
hai solihin.. malam tadi dapat
tengok tak supermoon??
kat sini around 11 somthing malam
baru dapat tengok
Nur Misnan Nur Misnan Ahad, Mac 20, 2011
hai Uncle Lee..
hehehe... tak faham meh...
sekarang all people talking about
supermoon last nite..

u take care n hv a nice weekend
Nur Misnan Nur Misnan Ahad, Mac 20, 2011
hai cik putih..
takpe lah kalau terlepas
nanti sama2 kita share apa yg
ada..