Gubahan dan tangan..

Assalamualaikum semua.. Ini topik kita sajer suka2 nak CECETA CECETA dengan korang pasal buatan tangan hantaran sendiri. Ehemmm ehemmmm... beli bakul angkat bakul.. huhuhuhuhu.. Tapi ini bukan nak ceceta pasal bakul angkat ker, beli buah masuk bakul ker atau apek jual bakul masuk bakul ker.. hu3.. Aku nak kongsi suka2 pasal hantaran dulang pak pengantin dan mak pengantin dari buatan tangan konkrit aku nih. Konkrit ker? Heeeeee... wokey wokey.. time out yer... kita sambung.. Sebenarnya gubah hantaran dulang nih salah satu hobi aku selain jalan2 cari pasal, masak memasak dan lakukan aktiviti sport lasak kecuali mendaki gunung belum lagi. Jadi start dari adik aku si wak dakam, mak gigi, tempe dan termasuk aku sekali semua gubahan dari tangan mak dan aku sendiri. Amacam... boleh jadi tukang gubah tak?? Hu3.. Tukang geledah oklah der... Wokey.. jom kita tengok gubahan tangan dari aku dan mak. halusssss jer ... 




Hantaran dari aku untuk mr. hubby.. Warna emas.. cantik bukan?? macammmm.......??? hu3 apa yang penting aku yang pengantin, aku yang buat sendiri.. sampai larut mata nak zzzzzzzz. Tersengguk2 tapi siap jugak akhirnya.. Berbaloi der.. Tapi esok pagi nak nikah kuyu mata der.. heeeeeeee.. Janji selamat semua. Alhamdulillah.. Barang dulang satu set wangian Chanel, Kasut Boss, Jam tangan Omega, Buah2an, Quran dan rehal kayu, Sirih junjung tinggi mcm klcc dan Sekotak biskut famous amos pelbagai rasa... Mr. hubby tak suka kek jadi aku gantikan biskut... Ok tak gubahan nih?? Sendiri mau ingat der...



Yang ini gubahan hantaran untuk adik aku yang ke 4 wak dakam (Incik sany) Hantaran 7 dulang termasuk set barang kemas cincin, rantai, mas kahwin 80 hinggit dan cek wang hantaran.


Kesemua hantaran ada 7 dulang iaitu kasut dan hand bag Bonia, Quran dan rehal kayu, Jam tangan Solvi Titus dan parfume brand apa ntah aku tak hingat ler, buah2an, kek yang tak sempat isi lagi tuh, cincin, mas kahwin 80 hinggit dan cek hantaran dan sirih junjung. Konsep adalah warna EMAS.. Sama macam aku der.. Nak buek camno.. Dia yang nak.. Ikut jer lah.. Amacam?? Ok tak?? Simple jer.. Sorry der.. gambar malap coz yang ambik gambarnya pun dah malap.. hu3


Yang ini gubahan hantaran dulang untuk adik aku yang ke 5 si tempe (mamat). Gubahan ni aku siapkan sebelum hari persandingan beliau. Konsep warna pink silver putih.. Aku dan mak ler yang menggodeh mencelup siapkan bunga dip nih. Gambar nih adalah tempat cincin dan dan mas kahwin. Cun tak?? Perasannnya 


Kesemua hantaran 5 dulang termasuk ler satu tempat cincin dah jadi 6 dulang. Ganjil bukan? Mana tak nya. Barang dah terlebih. Tapi solly ya gambar sejadah dan telekung tuh snap terbalik maka tak nampak ler kupu2 siang hari bertenggek atas sejadah. Ini adik aku si pit luncai ler punya pasal. Tapi kalau boleh sabar kena tunggu aku copy dari camera si pit luncai coz dia yang pegang camera. Gambar cantik dan tertarik.. Next n3 yer..  


Yang ini puler gubahan hantaran dulang untuk adik aku yang ke 7 mak gigi (cik siti). Konsep warna kuning hitam putih. Simple jer gubahan nih tapi ramai yang suka. Semua bakul2 asal warnanya adalah putih krim tapi kerana nak konsep hitam aku suruh ler adik bongsu aku adik ngemping (mahathir) spray hitam. Memang nampak baru padahal semua bakul adalah barang lama2 hasil simpanan ma aku. Berguna bukan. Jimat kos dan duit. Tak payah membazir.. 

P.S. Ini ler sajer cerita pendek untuk korang. Gubahan ini semua hasil usaha aku dan mak termasuk ler alas dulang kecuali alas dulang putih. Itu dari adik ipar aku semasa pernikahan mereka. Mak masih simpan elok dan masa nikah tempe kitorang gunakan balik. Tak membazir nak buat baru atau menyewa.. Lepas nih simpan plak untuk 5 orang adik aku yang masih solo menyolo lagi.. Yang sorang tuh jer cik awe suker jual mahal.. Nak tengok tak?? Esok esok jer ler aku selit kat sini yer... Layannnnnnn!!!!

{ 12 comments.. read them below or add one }

transformed housewife transformed housewife Khamis, Januari 13, 2011
salam,

lawa2 gubahan hantaran tu. boleh ambik tempahan ni.
white rose white rose Khamis, Januari 13, 2011
assalamualaikum kak...
waahh...tere, memang tere...

cecube akak ajo kan cane nak celup bunga tu...

sy nak blajo tapi tak reti...

ape bahan2nya...
akubiomed akubiomed Jumaat, Januari 14, 2011
Okay juga gubahan kalau buat sendiri memang jimat dan adik mesti hargai kakak bersusah payah menyediakan dulang hantaran. Tanniah :-)
faraulah faraulah Jumaat, Januari 14, 2011
hehehe..creative..
bleh ler bertukar2 idea
meowwmania meowwmania Jumaat, Januari 14, 2011
cantik cantik!

suka gubahan yg kaler silver pink tu

sy suka pink!! heeee~
myfitri [dot] com myfitri [dot] com Jumaat, Januari 14, 2011
wah pandai gubah eh..haluuussss je..bley bukak kedai nanti ni :)
nurmisnan nurmisnan Jumaat, Januari 14, 2011
waalaikumsalam cik puan Transform..
heeeeee.. arigato asante..
cantik yer?? suker hatiku bagai nak nyanyi
satu lagu awie TERIMA KASIH SYG

kalau suker2 oklah..
tapi kalau full time tak larat der
banyak keja terbengkalai...
kawan2 ok kot..
nurmisnan nurmisnan Jumaat, Januari 14, 2011
cik putih yer..
cantek dan halussss jer kan.. hu3

nak belajo kena ler ada pengerasnya
satu kotak coklat pelbagai rasa
dengan air root beer.. ok??
hu3... gurau jer..

nanti episod akan datang
aku kasi ler tunjuk asas buat bunga deep yer cik putih...
saborrrr
nurmisnan nurmisnan Jumaat, Januari 14, 2011
brother biomed..
itulah kan.. kenapa nak membazir
kalau blh buat sendiri..
lagipun aku suka buat kerja tangan
nih.. ada hobi baru..

agak2 kalau brother nak suruh
buat pun
aku ok aper.. ongkosnya jer.. heeeee
nurmisnan nurmisnan Jumaat, Januari 14, 2011
cik faraulah..
ohhhh itu sudah mesti..
kalau ada idea2 yg best kita
share2 ler.. wokeyyyy onn
nurmisnan nurmisnan Jumaat, Januari 14, 2011
cik meoww mania.. suker yer..
nanti kalau nak tunang ker nikah ker
aku blh tulun..
tulun sibuk kat belakang ambik gambar..
ok tak?? heeeeeee...
nurmisnan nurmisnan Jumaat, Januari 14, 2011
cik fitri.... halussss jerkan
hehehehe.... nak bukak kedai tak kot
pasang kedai yer kot.. hu3.. gurau

insyaAllah.. tapi buat kat umah jer..
lagipun salah satu hobi
suka buat gubahan dan masak...