Wahai Alex Stewart, kolot sungguh pemikiran kau


Salam pagi sahabatku..
Bila membaca kembali kisah al Quran dibakar dan dibuat pembalut rokok, hati menjadi sayu + marah + geram dan macam2 perasaan ada. Inilah dia pemikiran cetek dan kolot manusia2 kafir ini. Walau di bakar dan di hina sekalipun ISLAM, aku, kau kita semua seluruh dunia tidak sekalipun di jentik dengan mudah. Kekuatan iman, semangat dan sentiasa percaya bahawa ALLAH SWT sentiasa berada disisi hamba2nya. Apa yang penting kita semua harus bersatu. Bukan seperti sekarang yang terjadi di negara Malaysia.. Masing2 sibuk dengan parti sana sini, bangsa A mengutuk bangsa B. Bangsa C pula mengecam bangsa A. Macam2 perangai. Bosan dengan sikap orang melayu yang semakin tidak menghormati bangsa sendiri dan mempermainkan ISLAM seperti permainan congkak. Bangsa2 lain hanya menguntum senyuman dan bertepuk tangan.

Cuba kita bayangkan bila seorang pengacara Australia merobek halaman dari Al-Qur'an dan Alkitab dan melinting potongan kedua kitab suci dan menghisapnya bak sebatang rokok di laman YouTube, hanya selang beberapa hari setelah ancaman pendeta AS untuk membakar kitab suci Al-Quran yang mencetuskan protes dan kecaman. Apa perasaan kita pada ketika itu? Nak marah? Sudah semestinya. Tapi apa yang boleh kita buat. Walaupun di bakar lebih dari 200 naskah kitab suci al Quran, ISLAM sentiasa teguh dan ALLAH SWT itu Maha melihat dan Maha mengetahui. Bila sudah tiba masanya, maka BALA yang sangat dahsyat akan turun pada manusia ini. Tunggu sajalah. AMIN

P.S. Wahai Alex Stewart.. jika engkau telah membuat umat ISLAM sedunia marah, selepas ini berhati2lah. Kemana saja engkau pergi akan ada mata2 yang memerhatikan dan pada masa itu baru engkau tahu mereka tidak berdiam diri dengan apa yang telah engkau perlakukan.

5 comments.. read them below or add one

darkbatman darkbatman Selasa, September 21, 2010
skg ne mcm2 kes pasal islam kat fb n blog.. lepas hina islam skg bakar quran.. pasne xtau ape lg.
Abd Razak Abd Razak Selasa, September 21, 2010
Salam sister...

Peringatan buat kita umat Islam bahawa mungkin kebanyakkan dari kita ini sudah banyak meninggalkan al-quran dan ajaran di dalamnya..
Nur Misnan Nur Misnan Rabu, September 22, 2010
salam Darkbatman..
Entahlah.. apa yang penting sekarang, pemimpin kita harus kuat, berani, jujur, amanah dan bertanggunjawab supaya tidak terpesong seperti lembu ditarik hidungnya dan mengikut saja mana dibawa..
Nur Misnan Nur Misnan Rabu, September 22, 2010
slam brother Razak..
itu benar. manusia zaman sekarang
semakin haus untuk belajar apa tah lagi hendak membaca Quran

Peringatan untuk diri aku juga.
semoga amalan membaca Quran sentiasa
kekal sebagai amalan membaca dan memahami isinya.. InsyaAllah
suri suri Jumaat, Februari 03, 2012
sapa dia sy tak kenak hurmm....sush gak nak komen...