Kongsi Kesihatan Kecantikan Petua Travel Resipi kehidupan

Khamis, 30 September 2010

Nak bunga segar tahan lebih lama?

pic from mr. google.. tq so much

Salam my dear brothers n sis..

Huhhh... hari ni aku nak kongsikan sedikit tip mengenai bunga segar. Bukan tanam pokok bunga atau makan bunga sebagai salad tapi tentang bunga segar yang tahan lebih lama dalam pasu. Bab bunga nih bukan saja khas untuk kaum hawa je tau, tapi sekarang kaum adam pun dah makin ramai gemar bab2 bunga nih. Zaman sekarang ramai orang gemar menghias bunga segar jika di bandingkan bunga plastik. Tapi kalau bunga plastik lagi jimat kan. Cuma kena rajin membersihkannya =)

Ok guys, jom kita cuba tip menjadi ini. Masukkan satu sudu besar jus lemon dan setitik clorox ke dalam pasu yang berisi air. Kemudian hias bunga segar yang korang suka. Siap.. insyaAllah lepas nih kita dapat jimat duit dan bunga tahan lebih lama.  Jangan letak clorox lebih der. Karang ada plak colour bunga luntur semuanya. Hahahaha... Selamat mencuba guys.. =) 

© 2011 KongsiBersamaNora | Kongsi Lebih Sihat, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena