Fitnah dan bala akhir zaman di FB

Salam sahabatku.. Mari ler sama2 kita dengar ceramah ini. Baik untuk kita perbaiki kesilapan diri dan maruah untuk keluarga.



P.S. Banyak ya dosa2 yang telah kita lakukan tanpa kita sedari.. =( Fitnah dan bala akhir zaman di FB

4 comments.. read them below or add one

Abd Razak Abd Razak Isnin, September 20, 2010
Salam...

Moga sister sihat hendaknya...

Apa yang ustaz nyatakan tu berlaku juga dalam blog kan?

Takat ni saya tak punya FB..
Nur Misnan Nur Misnan Isnin, September 20, 2010
salam brother Razak
Alhamdullilah.. sihat walafiat..
broher bagaimana?

Itulah.. banyak sudah kita lakukan perkara2
yang kadangkala kita tidak sedar boleh
membawa kepada dosa. InsyaAllah.. cuba untuk perbaiki kelemahan
diri

pada pandangan aku, jika ingin brkongsi gambar besama2 sahabat2 rasanya tidak mengapa asalkan gambar itu
tidak melebihi had2 hukum islam. Jangan sampai menjolok mata dan menjadi fitnah...

tetapi terpulang lah kepada hak masing2.. yang penting maruah keluarga da diri harus di jaga
dengan sebaik2nya.. InsyaAllah..
white rose white rose Isnin, September 20, 2010
salam akak...
takut betul laa dgn keadaan sekarang ni...

mcm2 bole berlaku...
sy ade FB, aktif jugak...

kadang2 malas nak layan...
masa puasa mmg tak tgk FB...
bukak sekejap2 je...

betapa ramainya org yg mencopy gambar2 dlm FB kemudian dijadikan koleksi peribadi...

dahsyat btul perangai tu...
mintak dijauhkan segala perbuatan syirik & terkutuk ni...
Nur Misnan Nur Misnan Rabu, September 22, 2010
salam BRP
terkadang kita ni lalai sedikit dan lupa akan perkara2 yang boleh
mendatangkan dosa

tetapi pada pandangan aku, jika gambar
itu tidak merosakkan akhlak dan menjolok mata serta menutup aurat
apasalahnya.
cuma hati2 saja kerana takut jatuh
ketangan org mengaut keuntungan saja