Solat dimana2 pun boleh....

Salam subhanallah dan alhamdulilah
Solat adalah tiang agama dan kekuatan iman kita. Solat boleh dilakukan dimana-mana tempat tidak kira pada waktu dan siapa dalam kesusahan, peperangan, usia meningkat , Perempuan, anak - anak, di jalan, di negara - negara yg penuh kesengsaraan dalam peperangan, di hutan-hutan , Di tengah - tengah runtuhan dan kehancuran , bawah pengeboman , di bawah hujan , di tangga , di atas atap kereta , di stesen kereta , dalam pesawat kapal terbang, di pantai, mereka tidak meninggalkan solat dan segera melakukannya.

Tidakkah korang tahu bahawa ini adalah yang paling Allah s.w.t. cinta pada hambanya. Berdoalah sebelum kamu didoakan. Jangan lewatkan solat. Jangan mati dalam kekalahan hendak mati

Allah swt berfirman dalam Quran bahawa doa adalah ditentukan orang - orang yang beriman. Ya Allah, jadikanlah kami di antara orang - orang yang masih dipelihara dalam buku engkau Ya Allah. Kepada mereka yang telah kusyuk dalam doa dan penuh perhatian, keinsafan dan kusyuk daripada hambamu Ya Allah.





P.S. Peringatan solat dan doa khas aku tujukan untuk kita semua umat Islam agar kta cepat sedar dan bertaubat dari leka dan lalai dalam hal dunia.

{ 13 comments.. read them below or add one }

meowwmania meowwmania Ahad, Ogos 08, 2010
alhamdulillah...syukran atas ingatannya :)
Nur Nur Ahad, Ogos 08, 2010
salam salam.. syukra dan syukur pada-NYA..

mudah2an kita tidak mudh lupa dan bersyukur atas pemberian-NYA
+ Azizah a.k.a AJiJaH + + Azizah a.k.a AJiJaH + Ahad, Ogos 08, 2010
memang betul..kat mana2 pun boleh solat..Solat tiang agama..
Mr.Z Mr.Z Ahad, Ogos 08, 2010
semoga kita menemui kesedaran dan tidak mudah lupa kepadaNYA.
RedBoy RedBoy Ahad, Ogos 08, 2010
thanx ye nur.. stuju sangat.. good info
Nur Nur Ahad, Ogos 08, 2010
salam guys..

azizah
alhamdullilah.. moga hati dan jiwa kita sentiasa dekat padaNYA

Mr. Z
insyaallah bro... Allah maha pengampun pd hambanya.

Redboy
hey.. no mention bro. kita kongsi sama2 utk ilmu dan akhirat..
Uncle Lee Uncle Lee Ahad, Ogos 08, 2010
Hello Nur, I love your profile pic of your eyes....reminds me of the song, "your eyes are the eyes of a woman in love". You have beautiful eyes.
Enjoyed looking at the pics here.
Prayers are always good for us, for the soul.
You keep well, senang datang, Lee.
Nur Nur Isnin, Ogos 09, 2010
Hello Uncle Lee
how u doin?
Thanks so much for ur comment here (blushing)...

Your eyes are the eyes of a woman in love.. lovely lyric and im sure this song is beautiful song for beautiful woman.. (blushing again)

happy that u enjoyed d pics here and yes prayers are always gd for us n soul.. u rite Uncle Lee

Gd day n insyaallah will do visit u Uncle.. take care n sing a song lagu cinta ok..
Uncle Lee Uncle Lee Isnin, Ogos 09, 2010
Hello Nur, I usually delete some of the songs in my blog media player, so I can add in new ones, as there is a limit to the number of songs I can have at any time.

But, specially for you, with regards to ahemm, what I mentioned about your lovely eyes...if senang datang balek to my pondok and klik or scroll down to the 10th song, by Frankie Laine, 'Your eyes of a woman in love'.
I just put back that song....FOR YOU.

Oh ya, tengok the video when song playing and you'll know why I mentioned it reminds me of you or you of the song, ha ha.
Have a nice day, and you stay beautiful, Lee.
ps, let me you know suka the lagu? L.
Uncle Lee Uncle Lee Isnin, Ogos 09, 2010
Nur, the correct title is 'A WOMAN IN LOVE'.
Tengok la, saya da tengok your eyes, da lintang pukang sini, arhaaaa ha ha. Lee.
etomyam etomyam Isnin, Ogos 09, 2010
terbaik. solat tiang agama, memang dipermudahka, ndak dengan tak ndak je kan huhu
Nur Nur Isnin, Ogos 09, 2010
salam eTomyam..
Alhamdullilah.. kita sama2 saling mengingatkan..

tempat bukan alasan utk tidak bersolat.. =)
Nur Nur Isnin, Ogos 09, 2010
Uncle Lee
U make me blushingggg... huhuhu

Thanks so much dengan pujian itu. will do come to ur blog n dengar lagu MATA..

u take care Uncle Lee..
jangan tidak tidur malam dengan pandangan MY MATA.. =)

P.S. Allah give this beautiful eyes for me.. thanks to Allah.. Alhamdullilah