Hanya 2 hari di boikot Facebook rugi 2 Billion Euro



Salam blogger2 semua..

Sebenarnya dah lama aku nak share perkara ni tapi mcm mati hidup semula plak. Yalah kan kawan2 ramai kat Fb. Di YM aku kureng guna begitu juga dengan Myspace dan twitter. Semenjak terjadinya penghinaan keatas Nabi Muhammad s.a.w di Facebook aku semakin kureng dan kureng hendak login FB lagi. Boikot ke?? Mungkin..

Sejak kejadian itu sampai le 3 hari lepas baru aku online FB. Itupun kerana bertanyakan khabar teman2 dan penyanyi kegemaran aku Maher Zain. Hehehehe... jangan maraaa....

Anyways, pada 22 june tahun ni, pihak BBC ada mengeluarkan statement mengatakan orang muslim sedang boikot FB;
BBC said: The boycott made by Muslims against facebook since last 2 days, charge dem a loss of 2 Billion Euro, if its continued 7 days more, it would reach around 40 Billion Euro. Pls. spread as much as you can. Being a Muslim & for the Dignity of our beloved prophet MOHAMMED (SAW) Pls. stop the Face Book forever.

Aku dapat message ni dah lama tapi baru nak share kat sini. Bukan apa risau dengan keadaan. Ramai blogger2 menggunakan FB untuk traffik dan promote blog mereka. Jadi agak sensitif juga aku nak kongsi kat sini. Walau bagaimanapun aku tak boikot habis2an.. Perlahan2 dan kalau boleh cuba untuk spam mana2 manusia yang sedaya upaya merosakkan dan memburuk2kan agama islam dan Nabi Muhammad s.a.w di FB. Blog aku tak letak FB coz aku tak suka. Dulu ya tapi dah delete.. 

P.S. Message tentang boikot ni aku terima dari sahabat from Sri Lanka. Dia pun dah tak login FB. Wa saluttt lu Wazym... Ok guys... selamat berkit kat dan SALAM 

Mungkinkah aku akan jadi seperti Wazym?? Insyaallah..

{ 8 comments.. read them below or add one }

rasp rasp Isnin, Julai 19, 2010
i did have an FB account....
tapi dah lama tak active :D
meowwmania meowwmania Isnin, Julai 19, 2010
wahh camtu ker..

br je buat akk fb ni sbnrnya, motip utama sbb nak join 1 group yg menentang keganasan haiwan di dbkl..buat atas nama blog, nama personal xdek

mmg krg gemar dgn fb ni, tak faham sgt..sy bukan kaki pesbuk sy blogger tegar huhuu
nurmisnan nurmisnan Isnin, Julai 19, 2010
salam rasp...

majoriti dalam Msia ramai yang punya accn FB cuma active atau tidak je...

dah lama tak active tu kira baguslah... ikut suka u my dear..
nurmisnan nurmisnan Isnin, Julai 19, 2010
salam meoww

biar jadi tegar berblog jangan tegar becinta... hehehehe... pahittt

by d way, FB sebenarnya sangat bagus untuk info terkini. Tetapi ramai manusia diluar sana mengambil peluang memburuk2kan tentang agama, bangsa dan keganasan..

macam kau kata join anti keganasan haiwan di DBKL.. itu memang bagus. aku tidak blh berkata terlebih nanti ada yg terasa hati.. jadi pesanku.. lu pklah sendiri... huhuhu... =)
Tanpa NamaTanpa Nama Selasa, Julai 20, 2010
Alamak, i pun ada FB juga dan selalu login sebab customer i ramai. Kita buat perkara yang baik. Bukan semua macam tu kan?

Tapi i tetap marah dengan pengutuk dan penghinaan keatas Nabi Muhammad s.a.w

n__n
white rose white rose Selasa, Julai 20, 2010
hahahaha...

saya ni nama je on9 FB, tapi bukan ngadap mende tu...

biar je la...

laaa ni kita boikot pelan2...
diaorg pun akan rugi pelan2...
pastu jgn kasi bangun sampai bila2...
nurmisnan nurmisnan Selasa, Julai 20, 2010
salam anoy..

Wah.. bisnes dgn FB. Bagus tuh
bisnes jual apa? kasi lah tahu.
boleh tolong support dan bg semangat.. aku suka mahluk buat bisnes.. berdikari

pasal FB tu, ikut suka u lah.
apa yang penting kita cuba spam mana2 mahluk perosak yang cuba menjahanamkan org lain dan juga agama...

adios anoy.. gd luck 2 u
nurmisnan nurmisnan Selasa, Julai 20, 2010
salam white rose

tak ngadap pun takpe kan
tapi kalau tak ngadap pun susah
sebab rakan, sahabat handai dan kenalan serta keluarga semua dlm FB.. hmmmm... mcm mana tu ya..

kena bg tau diorang kot tukar accn ke twitter plak. (susah2)

iyalah.. cuba kurangkan perlahan2.. insyaallah boleh