PM Datuk Najib - Israel penjahat kelas pertama

Malaysia sangat mengutuk "kejahatan keji Israel," dan menyatakan bahwa Tel Aviv harus menghadap ke Pengadilan Pidana Internasional atas serangan brutal mereka yang lalu pada sebuah konvoi bantuan yang menuju Gaza.

"Malaysia akan mendesak Dewan Keamanan PBB untuk menangani tindakan agresif Israel dan menahan orang-orang yang melakukan kejahatan keji tersebut untuk dibawa ke hadapan Mahkamah Pidana Internasional," dikutip AFP atas pernyataan Najib Razak kepada anggota parlimen Malaysia pada hari Isnin ini

Minggu lalu, komando angkatan laut Israel mematikan menyerang konvoi bantuan di Gaza-terikat, menewaskan paling tidak sembilan aktivis hak asasi manusia dan menyebabkan lebih dari 40 lainnya terluka. Najib juga menyalahkan Amerika Syarikat, yang secara langsung dianggap sebagai penolong dan pengawal Israel kerana mereka telah melindungi zionis Israel. Najib menyeru Washington untuk menekan Israel atas perilaku mereka yang langsung tidak bertanggung jawab.

"Pasukan Israel menembak para aktivis dikepala dan bahkan dari belakang ... ini tindakan yang secara terang-terangan terjadi karena gangster dunia, Israel, merasa mereka dilindungi oleh kekuatan dunia," katanya.

Najib menjelaskan aksi brutal Israel yang menyebabkan para aktivis tewas sebagai "sebuah tindakan pengecut yang tidak bisa diampuni."

Perdana menteri Malaysia ini mengatakan Israel harus membayar ganti rugi untuk bantuan kemanusiaan yang mereka sita dan untuk trauma secara psikologis, emosional dan fisik yang dialami para aktivis.

Kapal bantuan Irlandia Rachel Corrie, disponsori oleh sebuah yayasan kemanusiaan Malaysia dan membawa enam aktivis Malaysia sempat diculik oleh pasukan Israel pada hari Sabtu lalu kerana berusaha mematahkan blokade atas Gaza.

Di bawah tekanan internasional dan protes luas di seluruh dunia, Israel merilis aktivis Malaysia dan mengirim mereka ke Yordania.

Ribuan warga Malaysia pada Jumat lalu melakukan demonstrasi besar di luar kedutaan besar AS di Kuala Lumpur, di mana bendera Israel turut dibakar sebagai protes atas serangan tersebut

P.S. Ada suara mengatakan ada parti cuba menyokong israel.. entahlah... apa yang penting kita doakan yang terbaik untuk rakyat Palestin hidup aman damai tanpa sebarang gangguan dari laknatullah zeonis Israel... mereka yang menyokong dan membantu Israel laknat ini akan mendapat hukuman yang lebih teruk dari Allah s.w.t.. Amin ya rabbal alamin
Eramuslim
PM Datuk Najib - Israel penjahat kelas pertama

4 comments.. read them below or add one

Roronoa Zoro Roronoa Zoro Isnin, Jun 07, 2010
sampai begitu sekali.. huhu~
meowwmania meowwmania Selasa, Jun 08, 2010
zionis ni ingat dia kebal, tggulah balasan dr Allah kerana janji Allah itu benar!
Nur Nur Selasa, Jun 08, 2010
salam zoro..

hmmm.. aku dengar mcm2 pasal orang kutuk PM kita.

ada yg kata Najib bekerjasama dgn US.. dgn israel... entah le...

yang penting sekarang kita lihat sejauh mana dia dapat membantu dan bersatu utk mengajar si laknatullah ini..
Nur Nur Selasa, Jun 08, 2010
salam meoww...

tengok le nanti sape kebal sape tebal...

dia tau Allah itu ada. sebab itu dia sangat takut jika orang islam pandang silaknatullah ni mata ke mata... mesti mcm tikus terkincit..