Lagi berita tentang Ghaza

Perdana Menteri Datuk Sri Najib menyuruh Wisma Putra menyelamatkan 11 rakyat Malaysia yang menaiki Kapal jenis Mavi Marmara yang masih menjadi misteri tanpa mengetahui berita tentang mereka. Sehingga kini mereka masih tidak dapat mengetahui dimana 11 rakyat Malaysia itu berada. 50 tahanan lagi telah bersetuju untuk dihantar pulang ke negara masing2 dan 629 tahanan lagi tidak bersetuju dan masih di dalam kawalan Israel.

Tiga lagi kapal termasuk Malaysia berada di Malta dan sedang menuju ke Ghaza untuk menghantar bantuan akan berpatah balik jika askar Israel cuba menyerang mereka. Ini kerana mereka tidak mahu megambil risiko ke atas mereka yang terbabit dalam bantuan misi ini. Kalau tidak silap aku ada enam orang rakyat Malaysia berada di dalam kapal utama Rachel Corrie.

lihat video ini... aku naik panas + sedih dengan apa yang mereka perlakukan....





sama2 kita berdoa semoga mereka2 akan terselamat dan dibebaskan dari keganasan Israel. Semoga semua bantuan2 mereka dapat dihantar ke Gaza dengan selamat.

P.S. Aku berdoa agar Allah s.w.t akan membalas dengan lebih dahsyat lagi keatas Israel atas apa yang telah kau lakukan pada manusia2 yang tidak bersalah terutamanya kepada orang2 islam di Palestine. Amin...
Lagi berita tentang Ghaza

{ 8 comments.. read them below or add one }

meowwmania meowwmania Selasa, Jun 01, 2010
semoga Allah melindungi mereka yg berjuang di jalan-Nya, Allahuakbar!

zionis JAHANAM!!!
Frodo Baggins Frodo Baggins Selasa, Jun 01, 2010
tau Nur, serius wa sedih n sebak ngan mende ni. misi bantuan. org awam. yg nak hantar bantuan ke palestin kene buat mcm ni ... too much. itu belum tambah dgn mende yg diorg buat kat rakyat palestin. aku harap negara islam akan bersatu.


semoga semua dalam lndungan-NYA
Nur Nur Selasa, Jun 01, 2010
salam meowww
Insyaallah... semoga Allah lindungi hamba2nya dari kezaliman si laknat durjana ini

AMINNNNN
Nur Nur Selasa, Jun 01, 2010
salam frodo

kau sebak aku lagi toching + panas bagai bara.. Kezaliman komando dan tentera Israel akan di balas dengan sedahsyat2nya

grrrr.... emos nih.

Amin doa2 kita.. Amin ya rabbalalamin
Roronoa Zoro Roronoa Zoro Selasa, Jun 01, 2010
nak tahu sesuatu? sebenarnya yg terbunuh itu adalah target yg disasarkan dari awal lagi. sebb mereka adalah org yg kuat menentang israel.. ada seorang mangsa telah terjumpa buku yg dijatuhkan oleh askar yg menyerang mereka.

begitulah berita yg aku dengar dari kawan aku...

n 11 org malaysia ada dalam keadaan selamat..
Nur Nur Selasa, Jun 01, 2010
zoro
itu semua tektik israel..

bukan kau tak tahu israel nih penipu besar dan perampas..

lagi satu kalau ya pun yang terbunuh tuh anti israel apa hak israel nak tembak mereka? adakah mereka memulakan serangan dulu?
mereka bersenjata?

seluruh dunia tahu termasuk si laknat israel yang kita semua Anti + benci + maki Israel...

oppppss... teremoss plak.. jgn mare yang Mr. Zoro.. kau patut turun padang lah.... =)
ANTI-ISRAELANTI-ISRAEL Rabu, Jun 02, 2010
Fulamak! aku pun terikut emosional macam kau Nur. Memang kita marah dengan tindakan kejam Komando Israel. Aku doa semoga tebusan-tebusan dan rakyat Palestin selamat.

Bantuan ke Gaza juga dapat diserahkan dengan cepat. Kesian rakyat Palestin yang sedang kebuluran dan kesusahan.
Nur Nur Rabu, Jun 02, 2010
salam anti israel

uiihhhshhh... mau tak emos aku
baik2 nak makan jadi kenyang plak
memikirkan bagaimana raykat palestin kebuluran..

adussss.... bila le dapat dibebaskan tebusan2 ini