Bongkar - Laknatullah Israel campak sukarelawan cedera ke laut

Aktivis kemanusiaan Idris Simsek, yang berada di salah satu dari enam kapal armada Kebebasan selama serangan Israel berlangsung, mendakwa bahawa empat aktivis kemanusiaan yang cedera dilemparkan ke laut oleh silaknatullah Israel.

Pasukan Israel juga memberikan tekanan psikologi yang besar kepada para aktivis dari armada Kebebasan, lapor harian Turki Zaman Simsek mengatakan dalam sebuah artikel yang disiarkan pada hari Sabtu lalu.

Simsek mengatakan mereka sudah memperkirakan akan adanya gangguan dari tentera Israel, tetapi tidak menyangka akan serangan bersenjata.

Katanya lagi, dia menyaksikan sendiri bagaimana aktivis yang telah mengibarkan bendera putih untuk menyerah tetap ditembak oleh pasukan Israel.

Erol Demir, aktivis lain yang berada di kapal Turki Mavi Marmara berkata mereka memiliki filem sebenar atas tindakan Israel membuat kekacauan dan pembantaian di kapal. Rakaman itu akan menunjukkan wajah sebenar siapa Israel dimata dunia.

"Mereka bahkan menembak orang yang telah menyerah. Banyak dari teman-teman kami melihat ini. Mereka mengatakan kepada saya bahawa ada orang yang telah menyerah kemudian ditembak, "tambahnya.

Hakan Albayrak, seorang wartawan dari harian Turki Yeni Safak yang juga berada di atas kapal, berkata, "Ini adalah pembantaian terang-terangan yang Israel lakukan di luar sana. Mereka menyerang kami di perairan antarabangsa. Kami tidak punya senjata. Saya kira kami kehilangan lebih banyak orang. "

Militer Israel menyerang armada Kebebasan di perairan internasional di Laut Mediteranian awal pada tanggal 31 Mei, membunuh sembilan warga Turki di salah satu enam kapal armada kebebasan dan melukai sekitar 50 orang lain.

Nasib 3 orang aktivis armada Kebebasan lainnya masih belum diketahui.

Israel juga menangkap hampir 700 aktivis dari 42 negara di kapal armada Kebebasan, yang berusaha mematahkan pengepungan Gaza dalam rangka untuk memberikan 10,000 ton bantuan kemanusiaan kepada orang-orang telah lama menderita di wilayah itu.
Bongkar - Laknatullah Israel campak sukarelawan cedera ke laut

0 comment... add one now