MALDIVES lagiii 2

MALDIVES ISLAND.. sambung lagi daa...


salah satu ikan besarrr punya yang kitorang jumpa.. depan bilik je.. apa lagi terjunlah... nama ikan ni kalau tak silap aku Yellow Margin Trigger dan saiz ikan ni macam sebiji laptop 14 inci. kalau di buka luas screen laptop tuh lebih kurang lebar dan besar gitulah kira2nya.. giginya mak aiii besar dan tajam. sekali dekat macam nak ngap tapi perhatikan jelah... makin kita dekat dia cuba nak rapat tapi malu2 pulak gitu


atas dari kiri Peacock Grouper, Porcupine, Lion, Sea Horse dan mcm2 lg jenis ikan


ikan2 ni pula jenis Blue Fin Trevally, Orange Spine Unicon, Humbug Dascyllus, Yello Tail Fairy Basslet N lion


Suka sangat snap gambar coral hidup ni. Cantik2 sangat.. kalau lihat depan2 mata lagi tertarik menarik d bom.. 
 

Water Bunglow dari arah balconi..


permandangan ni kitorang ambik masa menuju ke SPA Sheraton. Dalam SPA Sheraton ni kira cantik jugalah tapi tak boleh lawan lagi SPA di hotel Kempinski Zanzibar Africa. Di SPA aku cuma buat coconut body scrub je. diorang punya teknik oklah. so so je... Aku datang pun kerana nak cuba dan ucap hi hi bye bye kat SPA Manager yang baru aku kenal sblm fly ptg tu juga. lagipun badan aku bukan semua orang boleh urut de. nanti jadi lain plak.. hanya yang pakar urut je boleh sentuh body gempal aku ni. huhuhuhu... apa2pun aku cadang better buat kat Malaysia je lg murah dan berbaloi2. Oh yes.. SPA Manager tu kata dia nak buat diving kat Sipadan Sabah sebab situ memang best buat diving.... Top 10 in d world.. Aku kata welcome2... tiba msia contact aku... boleh pegi sama2...

salah satu gambar adalah di bilik kitorang. bila nak tdo malam kitorang buka langsir. cahaya bulan terang menerangi bilik kami. Katil kami betul2 mengadap pintu sliding. Bot sederhana kecil tu sedang parking betul2 berhadapan bilik kami. Kitorang macam nak ke bot diorang je join buat snorkeling kat situ.. mesti lagi enjoy... Burung Flamingo ni memang hari2 menenggek atas atap WATER BUNGLOW. mana tak nya bila air surut ikan makin banyak datang.. itu yang stand by je tuh... kenyang pak flamingo...


salah satu gambar di mana kami sedang bfast pagi.. aku sempat jugalah bergambar dengan seorang pelayan dari Indonesia yang bernama EKA. Peramah orangnya.. Dia kata akhir tahun ni nak melancong ke Malaysia. Aku kata 'beress.. tiba Msia hubungi aku'.. Iyalah anak yang baik. Nak bawa mak dia jalan2 bercuti di Msia. Baguslah... Yang botol orange dan coklat tuh adalah pepper mill n salt jenama Peugeot dari France.. Pepper ni memang sedap dimakan dengan telur dadar. bak kata aku terbaik de. rasa asli dan sedap. Si kecil molek EKA serv kitorang dengan ice peach tea... sedapnya.. hilang rasa haus walaupun pd waktu pg. kat sana cuaca memang sangat panas.. kalau tak silap aku dalam bacaan 29 darjah... terbakar le juga kulit putih gebu aku ni.. hehehehe... gurau. tapi memang terbakar pun. walaupun sudah gelap sedikit kulitku, tidak aku kisah. Asalkan aku puas dapat lakukan aktiviti sukan air. Cuma tak ada Jet Ski je... diorang kata Jet ski tak selamat main kat pulau Maldives ni sebab banyak bot2 lalu. 

oh yes lupa nak ceta, lepas bfast kitorang nampak pepper dalam tin dari Sarawak. EKA kata diorang tak guna, cuma buat hiasan je kat situ. Aku kata cubalah sebab pepper dr Sarawak rasa lain dari lain. Dia senyum je.
Solat Jumaat.. jangan risau le kalau bercuti ke Sheraton. Ada surau yang besar dan sangat bersih. Mr. Hubby kata imam dia berkhutbah bahasa Male. Faham ke tidak mr. hubby dengar je. Cuti2 juga beb tapi solat jangan lupa... =)


 So cukup le sampai di sini ceta pasal cuti singkat aku di Maldives. Semoga lepas ni pada sape2 yang nak berhoneymoon ke, rehatkan otak ke, rehatkan badan atau nak bawa family bercuti2 memang sesuai lah. Next holiday untuk water sport kitorang adalah di Tangalooma Island Resort di Brisbane. Selamat malam dan enjoyed ur weekend =)

{ 9 comments.. read them below or add one }

Tanpa NamaTanpa Nama Selasa, Mei 11, 2010
perfect place for my next holiday. Thanks so much nur. Denise
nurmisnan nurmisnan Selasa, Mei 11, 2010
hey denise
thanks for ur comment here. yeah.. its really enjoyed n u will love that place. at Maldives they have so many islands.. its up 2 u which one u preffer to go... u can search CLUB MED 4 maldives n ask them... but pls don't go for a season time coz really3 Xpensive.

take care n pls come again.. hv a nice day
theadams theadams Khamis, Mei 13, 2010
Nora, wow honeymoon sakan you! Best tu! I need a honeymoon too!!!! Glad you guys had a great time. So bila nak mai Taj Mahal pulak ;-). Oh ye Peugoet mmg awalnya make all the grinder, coffee and such, gerjagi pun dia buat, I pun tak tau.Sebut Peugeot mesti ingat kereta je kan. But our French friend la yg cerita sejarahnya, so masa pergi first time gi Paris, we all berlumba2 beli the pepper & salt mills...ye la takkan nak beli the car..hehehe.
nurmisnan nurmisnan Khamis, Mei 13, 2010
salam shilme
honeymoon.. heheheh.. yang ke 5 atau 6 kali le masuk ni. tapi bg aku hari2 aku honeymoon kecuali mr. hubby tak ada disisi.

nak mai Taj Mahal tak tau lg. insyaallah sampai le nanti but make sure u masih di Delhi. Pepper n salt mills tuh memang best. susah nak dapat kat msia. pusing2 juga cari.. for coffee not try lg. mesti sedapkan. anyways thanks for comment here dear.. wish u, tish N Adam always happy ever after.. take care
theadams theadams Jumaat, Mei 14, 2010
Yup mmg tak de kat Msia. If u want I can get it for you once I'm back in Dublin. And I might go to Paris this Sept, belum confirm, but insyaallah, it'll be slightly cheaper there too. Let me know. Its about €55, I beli few years back.
nurmisnan nurmisnan Jumaat, Mei 14, 2010
insyaallah.. nanti i nak kirim ill let u know. have a nice day...
Tanpa NamaTanpa Nama Rabu, Mei 15, 2013
salam akak....

saya tengah search2 konon nak pergi honeymoon kat pulau maldives nie... than terbaca blog akak..... nak tanya lah akak pergi ikut package atau akak beli tiket n temoah hotel secara berasingan? saya betul2 nak tahu pasal perjalanan ke sana.... terima kasih....
nurmisnan nurmisnan Khamis, Mei 16, 2013
hi anony..

boleh search d CLUB MED MALDIVES under MAS atau go to travel agent.. tq
erniedisini erniedisini Isnin, September 23, 2013
Cari info tentang Maldive, ter sampai ke blog you. Nice entry. Harap one day akan sampai ke sana juga...