Jumaat, 25 Disember 2009

penawar sakit perut

Share it Please
Semua orang selalu je dapat sakit perut. tak kiralah salah makan ke, keracunan ke atau apa je yang buat perut kita sakit.. so kat sini nur ada sikit nak kongsi petua.. mungkin ramai dah atau tidak tahu petua ni. jommm kita cuba



1Makan madu
dari firman Allah S.W.T " Kemudian makalah dari segala jenis bunga-bungaan dan buah-buahan (yang kau sukai) serta turutlah jalan-jalan peraturan Tuhanmu yang diilhamkan dan dimudahkannya kepadamu.' (dengan itu) keluarlah dari dalam badannya minuman (madu) yang berlainan warnanya, yang mengandungi penawar bagi manusia (dari berbagai2 penyakit). Sesungguhnya oada yang demikian itu ada tanda (yg membuktikan kemurahan Allah) bagi orang-orang yang mahu berfikir."

 

2Minum susu unta dan kencingnya
Dari anas berkata, "Penduduk Urairah masuk Islam lalu mereka terserang penyakit perut lalu * Rasullulah s.a w bersabda , 'Akan baik jika kalian keluar dari kawasan unta kami lalu kalian meminumnya.'
*Hamid dan Qatadah berkata dari Anas, " Dan air kencingnya", lalu mereka pun melakukannya hingga sembuh..

3Membaca doa2 perlindungan dari Al-Quran dan Sunnah
Telah dijelaskan bukti2 bahawa Al-Quran adalah ubat penyembuh bagi manusia dan penyembuh penyakit yang ada di dalam dada. Ubat di sini besifat umum baik fizikal mahupun tanpa fizikal, seperti yang dijelaskan dalil2 sebelumnya bahawa Nabi Muhammada s.a.w mengizinkan untuk menjampi, bahkan beliau sendiri melakukannya an beliau juga dijampi olej Jibril dan Aisyah, serta menyuruh para sahabat2 beliau untuk menjampi..

Diantara jampi yang boleh dilakukan seorang muslim untuk menjampi dirinya adalah meletakkan tangannya di atas tempt yang sakit seraya membaca :
Bismillahirahmanirrahim (3x) kemudian membaca doa berikutnya sebanyak (7x)
"Dengan nama Allah aku berlindung kepada keagungan Allah dan kekuasaan-Nya dari kejahatan sesuatu yang aku dapati dan aku khuatirkan."

Followers

Follow The Author

Backlink checker to kongsibersamanora.blogspot.com